Az internethasználók táborában évek óta egyre nagyobb a nők aránya, holott korábban a netezés inkább a férfiakra volt jellemző, derül ki az eMarketer tanulmányából.
2004-ben az Egyesült Államokban az internethasználóknak már 52 százaléka nő volt, írja a Mediaweek az eMarketer tanulmányára hivatkozva. Becslések szerint az elmúlt évben 82,3 millió férfi és 87,8 millió nő használta a netet. A nemek arányának eltolódása a nők javára évek óta tapasztalható tendencia: 1997-ben a netezők 65 százaléka még férfi volt, a két nem aránya nagyjából 2002-re egyenlítődött ki, 2008-ra pedig az előrejelzések szerint a férfiak aránya a netezők táborában 47 százalékra csökken, vagyis tízmillióval több nő használja majd az internetet, mint férfi.
"Ebben az évtizedben az Egyesült Államokban a nemek aránya nagyjából változatlan marad - de nem így az internet világában" - mondta Debra Aho Williamson, az eMarketer vezető elemzője. "Az aktuális kulturális, társadalmi és e-business trendek hatására az egyensúly fokozatosan a nők javára tolódik el, ami minden bizonnyal rövid időn belül az internetes tartalmakra és a cégek marketingstratégiájára is hatással lesz."
Menedzsment Fórum
Egyre több nő lóg a neten
Az internet-használók táborában évek óta egyre nagyobb a nők aránya, holott korábban a netezés inkább a férfiakra volt jellemző, derül ki az eMarketer tanulmányából.