Mérsékelt optimizmussal tekintenek a jövőbe a internetes fejlesztésekbe invesztáló pénzintézetek - derül ki a GKI Gazdaságkutató Rt., a Westel Mobil Távközlési Rt. és a Sun Microsystems Kft. augusztussal zárult negyedéves felméréséből.
A pénzintézetek közül a világhálón talán a bankok a legaktívabbak. A folyószámla-szolgáltatásokat interneten keresztül is nyújtó bankok június végén 190 ezer internetes szolgáltatásokra is szerződött lakossági ügyféllel rendelkeztek, ami 11 százalékkal több, mint 3 hónappal és 30 százalékkal több, mint fél évvel korábban. Egyéves távlatban vizsgálva a növekedést, az internetes lakossági ügyfelek száma közel 90 százalékkal nőtt.
A bankok a lakossági és a vállalati internetes ügyfelek számában egyaránt magas növekedési ütemet vetítenek előre a következő 12 hónapban.
Az első félévben csak ezrelékekben lehetett mérni a biztosítók által interneten keresztül megkötött szerződések arányát az összes szerződésszámhoz viszonyítva. A válaszoló biztosítók várakozása szerint az internetes értékesítésből származó bevételi hányad 2002 egészében, sőt 2003-ban is jóval egy százalék alatt fog maradni, bár várhatóan nő az interneten is tranzakciós lehetőséget nyújtó biztosítók száma.
A takarékszövetkezetek fokozódó, ám óvatos érdeklődéssel fordulnak az internet felé, 2002 közepén a válaszoló takarékszövetkezetek 80 százaléka rendelkezett internetkapcsolattal. Saját honlapja a takarékszövetkezetek 27 százalékának van, és 30 százalékuk 12 hónapon belül szeretne megjelenni az interneten. Viszonylag magas, 43 százalék azok aránya, akik egyelőre nem akarnak az interneten saját honlappal bemutatkozni.
Interneten keresztül 2002 közepén mindössze két takarékszövetkezet nyújtott folyószámla-szolgáltatást, számuk év végére néggyel bővül. A takarékszövetkezetek 64 százaléka a jövőben sem akar internetes szolgáltatást nyújtani.
Egyre többen intézik pénzügyeiket online
A hazai pénzügyi szektor szereplői egyre több és egyre szélesebb körű szolgáltatással próbálják magunknak megnyerni az internetes ügyintézést kedvelő ügyfeleket - derül ki a GKI Gazdaságkutató Rt., a Westel Mobil Távközlési Rt. és a Sun Microsystems Kft. közös felémérésből. A szolgáltatások széles skálája ellenére is egyelőre csak 190 ezren élnek internetes bankolás lehetőségével. Az igencsak mérsékeltnek mondható siker ellenére a bankok és biztosítótársaságok világossá tették: nem hagynak fel internetes infrastruktúrájuk fejlesztésével.