"A közelmúltban végzett fogyasztói felmérésben megkérdezett közel nyolcezer ember négyötöde válaszolta azt, hogy elsősorban a kényelmi szempontok vezérelték, mikor a Díjnet internetes szolgáltatása mellett döntöttek" - ismertette a közleményben Majtényi Kálmán, a Díjnet Zrt. vezérigazgatója, aki szerint a magyarok gondolkodásmódjának pozitív változását jelzi, hogy a felmérésben szereplők mintegy 60 százalékának döntésében a környezettudatos gondolkodásmód is fontos szerepet játszott.
A válaszadók csaknem fele szívesen intézné elektronikusan jegyvásárlásait is, de ugyanekkora hányaduk akár még az autópályadíj-feltöltést is a Díjneten keresztül bonyolítaná. Annak ellenére, hogy a Díjnet rendszerében érhető el a legtöbb közszolgáltató, a regisztráltak nagy része további közműcégeket is szívesen látná, továbbá nagy igény jelentkezett a biztosítási szolgáltatások bevezetésére, illetve az internetes és mobiltelefonos szolgáltatói számlák intézésére is.
A Díjbeszedő Holding Zrt. fő tevékenysége a közüzemi díjak beszedése és az ahhoz kapcsolódó számlák és küldemények elkészítése, feldolgozása. Ezen túlmenően nyomdai és megszemélyesítési, küldemény-előállítási tevékenységet, illetve lejárt és le nem járt követelések megvásárlására kiterjedő pénzügyi (work-out és faktoring) szolgáltatást is végez. A társaság által fejlesztett Díjnet elektronikus számlabemutatási és -fizetési rendszert 2007 áprilisában indították útjára. Az elmúlt csaknem négy évben 12 szolgáltató társaság és több mint 90 ezer ügyfél csatlakozott a Díjnethez.
MTI