A fordulat éve jöhet el 2002-ben az internetes könyvpiacon - állították egybehangzóan a szakmai meghatározó vezetői az elektronikus könyváruházak első magyarországi konferenciáján, ugyanis 2-3-szorosára nőhet az interneten könyvet rendelők száma 2002. decemberére. A további növekedés legnagyobb gátja az Internet-penetráció alacsony foka lehet. Az a tény, hogy a lakosság kevesebb mint 14 százaléka használja egyáltalán az Internetet Magyarországon. A Studentnet felméréséből kiderült, hogy az interneten vásárlók 65 százaléka azoknak a köréből kerül ki, akik naponta használják a világhálót. A gyakori Internet-használat egyenes következménye tehát, hogy a felhasználók vásárlási célokra is használják számítógépüket. Arra is fény derült, hogy volumenét tekintve a könyvvásárlás áll az első helyen az internetes áruházak körében, megelőzve a számítástechnikai cikkeket is.
A rendezvényen a legnagyobb könyvportálok képviseltették magukat, azzal a céllal, hogy harmonizálják együttműködésüket a jövőre nézve, és ha kell, egységesen tudjanak fellépni. Örömmel fogadta a szakma az Informatikai Minisztérium felállását, és egyetértettek abban, hogy ha kell, közösen fogalmaznak meg programot az Internet-kultúra fellendítése érdekében. A szakma elismert szereplői mellett (Libri, Fokuszonline, Magyar Könyvklub) képviseltették magukat a Studentnet, Bookline, Nettankönyv, Sunbooks, Nekeress cégcsoportok is. A konferenciát a magyarországi tankönyvportál, a diákok körében jól ismert Studentnet szervezte.
Egyre többen vásárolnak könyvet az Interneten
A fordulat éve jöhet el 2002-ben az internetes könyvpiacon - állították egybehangzóan a szakmai meghatározó vezetői az elektronikus könyváruházak első magyarországi konferenciáján, ugyanis 2-3-szorosára nőhet az interneten könyvet rendelők száma 2002. decemberére