2p

Tavaly a korábbi évhez képest változatlan maradt a magyar fogyasztók viszonya a saját márkás termékekhez, ezzel együtt a napi fogyasztási cikkek kereskedelmében nőtt ezen áruk értékbeli részesedése.

Míg 2001-ben a magyar fogyasztók közel hatoda nem találkozott saját márkás termékekkel, addig három év alatt ez az arány kevesebb, mint a felére esett vissza. Mára minden negyedik honfitársunk a saját márkás termékek rendszeres vásárlója lett, miközben 2003-hoz képest mindössze egy százalékponttal, 43 százalékra nõtt azok aránya, akik ritkábban ugyan, de kosarukba tesznek ilyen árukat.

2004-ben a megkérdezettek 69 százaléka – gyakran vagy ritkán, de - vásárolt ilyen áruféleséget, s csak százból hat válaszolta azt, hogy nem találkozott még ezzel a kategóriával, derül ki a GfK Hungária által készített Shopping Monitor 2004 című Jelentésből.

Ezzel párhuzamosan - a GfK ConsumerScan adatai szerint - a magyar napi fogyasztási cikkek kereskedelmében nőtt a saját márkás termékek értékbeli részesedése. Mindez azt jelenti, hogy akik egyáltalán vásárolnak ilyen termékeket, azok egyre több áru esetében és egyre gyakrabban teszik ezt.

"A kereskedelmi vagy saját márkák - amellett, hogy hozzájárulnak a bolthálózat imázsépítéséhez - segítenek a bolthűség és az egyedi választék kialakításában is. Ezek ma még döntően az élelmiszeripari, illetve a háztartási vegyiáru kereskedelemben vannak jelen, de lassan teret nyernek a non-food piacokon is" – mondja Fogarassy Gabriella, a GfK Hungária Consumer Tracking területvezetője.

"A kereskedelmi láncok által forgalmazott saját márkák átrendezik a piaci viszonyokat, hiszen erősödésük befolyásolhatja a magas, illetve az alacsonyabb árfekvésű márkák helyzetét is" – teszi hozzá.

Találkozott-e már saját márkás termékekkel? (adatok százalékban)
- Igen, rendszeresen vásárolom ezeket a termékeket – 26
- Igen, de csak bizonyos árukat vásárolok – 43
- Igen láttam már, de nem vásárolok ilyeneket - 19
- Nem, még nem találkoztam ilyen termékekkel - 6
- Nincs adat – 6
Forrás: GfK Schopping Monitor 2004

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!