4p

Lassan, de biztosan nő a magyar internetes felhasználók száma. Még mindig a fiatalok és férfiak túlsúlya jellemző a neten, de a felhasználók már egyre több mindenre használják a világhálót.

[ajanlo=98][igazitas=left/]Magyarország legnagyobb online médiakutatásának, a Visitor Media Research-nek a 2005-ös adatfelvétele során az NRC Piackutató és a TNS a magyar internet több mint 300 pontjáról gyűjtöttek válaszokat, hogy információkat szerezzenek az internet-felhasználókról és a kutatásban részt vevő 96 honlap látogatóinak szokásairól.

A legfrisebb VMR2005 médiakutatási adatok szerint a hetente legalább egy alkalommal netező 14-69 éves korosztályban még mindig a férfiak és a fiatalok vannak többségben. Az internet-felhasználók 59 százaléka férfi, több, mint fele pedig 30 év alatti. A napi rendszerességgel használók között még erőteljesebben érvényesül a férfias jelleg, itt 65 százalék az arány, és a többség a fővárosban él.

Az eredmények azt mutatják, hogy a hetente legalább egyszer netezők 58 százaléka használja a világhálót otthonában: a naponta internetezők körében ez az arány természetesen magasabb: 83 százalék. A magyarországi internet-felhasználók több, mint harmada munkahelyéről is, 26 százaléka pedig valamilyen tanintézményből is eléri a internetet. A 14-24 évesek körében ugyanakkor 62 százalék az iskolából internetezők aránya, magasabb, mint azoké, akik otthonukban (is) elérik a világhálót (58 százalék); ráadásul e korcsoport közel egyharmada jellemzően tanintézményekben internetezik.

A levelezés még mindig első

A legjellemzőbb internetes tevékenység még mindig a levelezés, valamint az általános információkeresés: előbbire 96, utóbbira
91 százalék használja rendszeresen (legalább hetente) az internetet. Online magazinokat az internetezők háromnegyede olvas rendszeresen. Az internethasználat tudatosabbá válására utal ugyanakkor, hogy évről évre nő a levelezésen, böngészésen
túlmutató tevékenységeket végzők aránya.

Vásárlás, utazás előtti információgyűjtés miatt az internetezők több, mint fele nyúl rendszeresen a világhálóhoz (és csak egytizedük nem használja ilyen célra soha), gazdasági információkat 56 százalékuk keres legalább heti rendszerességgel, hivatali ügyek online módon történő intézése pedig a gyakori internetezők 35 százalékára jellemző.

Az online játék rendben, a fizetés már nem

Az internetezők 37 százaléka rendszeresen játszik az interneten; fizetős szerencse-, illetve nyereményjátékokat ugyanakkor csak 4 százalékuk vállal be. Hasonló arányok figyelhetők meg az online tartalmak letöltése esetén is: 40 százalék rendszeresen tölt le online tartalmakat, de csak 4 százalék hajlandó fizetni is ezért.

Termékek, szolgáltatások rendelésére, megvásárlására a gyakori internetezők 6 százaléka használja legalább hetente az internetet, további 31 százalék pedig ritkábban, nagyjából havonta ad le online rendelést. Az internetes vásárlást azonban
ennél valamivel többen próbálták már ki: 44 százalék vásárolt már így, és 10 százalék azok aránya, akik az online fizetést is
kipróbálták. A 14-69 éves gyakori internetezők 15 százaléka pedig biztos abban, hogy fél éven belül rendelni fog valamit az
interneten keresztül, további 27 százalékuk pedig valószínűnek tartja ezt.

Az internet árnyékos oldala

A kéretlen reklámleveleknek (a spameknek) nem csak az elutasítottsága magas, de az internetezők fele a második legnagyobb problémának tartja. Az első helyet - megszokott módon - ismét a vírusok foglalták el. A gyakori internetezők 45 százaléka gyakran, 41 százaléka pedig alkalmanként szokott spamet kapni, ennek ellenére mindössze 31 százalékuk rendelkezik saját, vagy a szolgáltató által biztosított spamszűrő megoldással, az internethasználók fele manuálisan törölgeti a postaládájába került kéretlen leveleket.

A 14-69 éves gyakori internetezők körében a banner a legelfogadottabb online hirdetési forma: 44 százalékuknak ez a kedvence. Csaknem ugyanennyien tartják elfogadhatónak a nyereményjátékkal egybekötött hirdetéseket (43 százalék), valamint a weblapok, rovatok, fórumok vagy online játékok szponzorációját (41 százalék). A hírlevélben látott reklámot az internetezők 35-, a megrendelt reklám e-mailt 27 százaléka fogadja el. Az internetezők leginkább a kéretlen levélreklámokkal (spam) és az egér-követő hirdetésekkel szemben elutasítók, előbbit mindössze 1 százalékuk, utóbbit pedig 2 százalékuk tolerálja. Az internetezők valamivel több mint egytizede ugyanakkor abszolút elutasító: semmilyen online hirdetési formát nem kedvel.


Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!