[ajanlo=203][igazitas=left/]Az árszabályozás bevezetésére annak érdekében van szükség, hogy a magánvasutaknak - a jelenlegi helyzettel ellentétben - ne kelljen hetekig tartó egyeztetéssel eseti megállapodást kötniük a MÁV-val a vonalhasználat feltételeiről ás árairól. A folyamatot keretszerződésekkel és szerződéssablonokkal gyorsabbá lehet tenni, mondta a lapnak a MÁV illetékese.
A szerződéskötés lassúsága részben annak volt betudható, hogy számos iparvágány tulajdonjoga máig tisztázatlan. A vasutaknak gyakran maguknak kell kinyomozniuk, kivel kell szerződniük annak használatáról. Az iparvágányok tulajdoni rendezetlensége a MÁV-nak is problémát okoz, mert így nem tudja felszámolni iparvágányai azon, mintegy 40 százaléknyi részét, amelyre nincs szüksége.
A MÁV bejelentését az MMV Rt. és a Central European Railway Rt. is üdvözölte. Mint ismert, az iparvágányokhoz való hozzáférés a Floyd Magánvasút Rt. és más cégek panaszai nyomán került előtérbe, számol be a Világgazdaság.
Egységes árszabást kínál a MÁV a magánvasutaknak
A MÁV Rt. egységes tarifákat vezet be a pályahasználatra a hazai magán-vasúttársaságoknak, értesült a Világgazdaság. A díjrendszer valószínűleg két héten belül életbe lép egy belső utasítás formájában.