Bár az Adidas-hálózat profitja a 29,4 százalékos ázsiai, a 41,5 százalékos latin-amerikai és a 15,2 százalékos észak-amerikai forgalom-növekedésnek köszönhetően összesen 46 százalékot ugrott 2005 első negyedévében (105 millió euróra), ezen belül a Salomon forgalma 9 százalékkal esett és működésből adódó veszteségei is 16 millióról 25 millió euróra növekedtek 2004-ben. Az Adidas szerint bevételei az év végéig legalább 20 százalékkal nőhetnének a szeptember végéig lezajló üzlet után - számol be a BBC News.
A cég elérkezettnek látta az időt arra, hogy még jobban koncentráljon legnagyobb erősségére, a sportcipő- és sportruházat piacra, valamint a golfpiacra való betörésen is gondolkozik.
Az Amer szerint a Salomon tökéletesen illeszkedik a profiljába, és jó kiegészítés lesz az Atomic nevű télisport márkájához.
A német Manager Magazin úgy tudja: amennyiben a német sportszergyártó óriás részvényesei is beleegyezésüket adják, a konszern neve 2006-tól Adidas AG-re változhat majd.
Menedzsment Fórum
Eladja a Salomont az Adidas
A német sportszergyártó Adidas-Salomon 485 millió euróért adja el a téli felszereléseket gyártó Salomon részlegét a Wilsont is birtokló finn Amernek. A nyolc éve a csoporthoz tartozó Salomon eladását az elemzők régóta sürgetik.