A tranzakciót az indokolta az alapító, Palásti József szerint, hogy a jelenlegi struktúrában a Fornetti már elérte a növekedése határait.
"Ahhoz, hogy a következő szintet megléphessük, és a nemzetközi mezőnyben is jelentős szerepet tölthessen be a Fornetti, elengedhetetlen a jelentős tapasztalatokkal és stabil financiális háttérrel rendelkező szakmai partner bevonása".
Az alapító a jövőben egyébként külső stratégiai tanácsadóként és márkanagykövetként támogatja az új tulajdonost.
A jelenlegi működés támogatására pedig az elkövetkezendő 6 hónap során mintegy 1 millió eurót tervez az új tulajdonos befektetni, miközben a dolgozók számát is jelentősen növelik - mondta Sebastian Gooding a Fornetti új ügyvezető igazgatója. Kiemelte: az új tulajdonos célja régiós piacvezető, és európai szinten is elismert márkává bővíteni a Fornettit.
A Fornetti Magyarországon közvetlenül 800 embernek biztosít megélhetést, külföldi leányvállalatainál pedig tovább 500 főt foglalkoztat. A vállalat tavalyi árbevétele megközelítette a 20 milliárd forintot, miközben közel 32 ezer tonna pékárut értékesített, aminek több mint a fele a nagy áruházláncokon keresztül és a kiskereskedelmi üzletekben jutott el a fogyasztókhoz. A Fornetti sikeresen működtet egy 1000 partnerből álló franchise hálózatot.
A több tőzsdén is jegyzett Aryzta AG a világ harmadik legnagyobb fagyasztott pékárut forgalmazó vállalata; négy kontinensen üzemeltet pékségeket több mint 60 márkanév alatt.
mfor.hu