A Nike és a Coca-Cola a leggyakoribb az amerikai tévéadásokban feltűnő brandek közül, derítette fel egy televíziós termékelhelyezéseket elemző kutatási módszer, melyet a Nielsen Media Research fejlesztett ki.
A Zenith Optimedia médiavásárló csoport szerezte meg elsőként a Nielsen új, televíziós termékelhelyezéseket vizsgáló, Place*Views elnevezésű szolgáltatását. Az összes amerikai tévécsatornán megjelenő márkákat elemzi és kategorizálja az új szolgáltatás. A szolgáltatást a kutatók folyamatosan továbbfejlesztik azért, hogy a programba épülő valamennyi típusú termékmegjelenést rögzítsék, és kiderítsék, mely esetekben kell a product placementért a márkatulajdonosnak fizetnie.
A VNU anyacéghez tartozó Nielsen vizsgálata kiderítette, hogy leginkább a Coca-Colának tartozik a stratégiájába a termékelhelyezés - 2260 esetben tűnt fel a márka a vizsgált időszakban az adásokban - ezt követi a Nike 1048, a Boston Red Sox 926, a Netzero 633, a Ford pedig 303 megjelenéssel, olvasható a Mediaweek cikkében.
(Menedzsment Fórum)
Elemezhetők a televíziós termékelhelyezések
A Nike és a Coca-Cola a leggyakoribb az amerikai tévéadásokban feltűnő brandek közül, derítette fel egy televíziós termékelhelyezéseket elemző kutatási módszer, melyet a Nielsen Media Research fejlesztett ki.