2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A személyszállító vasúttársaság a rendkívül meleg időjárásra való tekintettel ma délután és holnap a legmelegebb órákban díjmentesen szolgáltatja ki a pótjegyeket az InterCity vonatokra - olvasható a MÁV-START hétfői közleményében. A hőség ideje alatt a cég tizenegy nagyobb vasútállomáson, továbbá a közlekedő étkezőkocsikban ásványvizet biztosít a vonatok utasainak.

A MÁV-START Zrt. a hőségre való tekintettel a mai napon 14 órától 18 óráig továbbá holnap 11 és 18 óra között az InterCity vonatok esetében elengedi a pótjegyek árát, továbbá a pót- és helyjegyköteles vonatokra csak a helyjegyeket (140 forint) kell az utasoknak megfizetni. Az intézkedést a vasúttársaság a hőség függvényében meghosszabbítja, de a Railjet járatokra - azok emelt komfortfokozata miatt - nem vonatkozik. A már előre megváltott pót- és helyjegyek esetében a komfortdíjat visszatéríti a vasúttársaság.

A MÁV-START Zrt. a hőség ideje alatt a három budapesti fejállomáson, nyolc nagyobb vidéki állomáson és a közlekedő étkezőkocsijaiban ásványvizet biztosít a vonatok utasainak. Az utasok a Budapest-Keleti, a Budapest-Nyugati, a Budapest-Déli pályaudvaron, a miskolci, a szegedi, a szombathelyi, a debreceni, a pécsi, a szolnoki, a nagykanizsai és a nyíregyházi állomáson a peronon tartózkodó személyzettől tudják átvenni az ásványvizet a rendelkezésre álló készlet erejéig, ami naponta összesen több mint harmincezer palack. A vonatok fedélzetén az étkezőkocsi üzemeltetőjétől lehet kérni az ingyenes ásványvizet, vagy a jegyvizsgáló tud segítségképpen információval szolgálni.

A vasúttársaság szakemberei folyamatosan ellenőrzik a vasúti pályákon a kritikus sínhőmérsékleti pontokat, és amennyiben a 45 Celsius-fokot elérő, illetve meghaladó sínhőmérsékletet mérnek, a MÁV fokozott pályafelügyeletet vezet be. A tartós hőterhelés szerkezeti változásokat okozhat a vasúti pályában, a magas sínhőmérsékletnél – 50-60 Celsius-fok között – a pálya deformálódhat. Amennyiben ennek jelei mutatkoznak, a vasúttársaság a biztonságos vonatközlekedtetés érdekében sebességkorlátozást vezet be. A felsővezetékek a nagy meleg hatására megnyúlnak. Emiatt a felsővezeték-szakadás, áramszedőtörés, sérülés előfordulhat a nagy melegben. A MÁV Zrt. pálya- és felsővezeték-hálózatát karbantartó ügyeletesei folyamatosan készen állnak arra, hogy kijavítsák a keletkező pályahibákat.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!