A digitális termékek terjedése már megindult Magyarországon is, de még kevéssé érzékelhető a forgalomban. A kereskedelemben már megjelentek az új trendeket képviselő korszerű készülékek, például a DVD, MD, Dolby Surround Prologic, 16:9-es tévé, plazma tévé.
A háztartások szórakoztató elektronikai cikkel való ellátottságában kimagaslóan vezet a színes tévé, 92 százalékos részaránnyal. Második legnépszerűbb a rádiós magnó, majd a videorekorder és a rádiókészülék következik. A háztartások egyharmada rendelkezik hifitoronnyal és mindössze 5 százaléka videokamerával. Szórakoztató elektronikai készülékkel az átlagosnál nagyobb jövedelmű és magasabb képzettségű rétegek kiemelkedő arányban rendelkeznek. Egyetlen kivétel a színes tévé, amely egyformán elterjedt szinte a társadalom egészében.
A GfK ezúttal először mérte fel azokat a háztartásokat, amelyekben egy-egy fajta készülékből több is található. A színes tévével rendelkező háztartások 14 százalékában van egynél több készülék. Utána a rádió, videomagnó és a walkman következik 5-4 százalékos aránnyal. A vásárlások várható növekedésének főoka az árak csökkenése, ami változatlanul idén is jellemzi a piacot. Az Electro World belépésével az árverseny erősödött és tovább bővült a boltok kínálata, erősödött a szaküzletek súlya a piacon.
Élénkül a szórakoztató elektronikai készülékek piaca
A GfK kutatóintézet legújabb kutatása szerint idén is tovább növekszik a szórakoztató elektronikai cikkek iránti kereslet. A forgalom várhatóan meghaladja a tavalyi 90-100 milliárd forintot.