A Tesco a napokban jelentette be, hogy háromszáz - elsősorban saját márkás - termékének árát csökkenti összesen 67 millió font mértékben. Válaszként az Asda, a Tesco legnagyobb angliai riválisa 100 millió font összértékű akciót jelentett be, amely a narancslétől a pólókig számtalan terméket érint majd. A cél, hogy a 29 százalékos piaci részesedéssel, és ezzel piacvezető pozícióval bíró Tesco megkérdőjelezze az Asda azon állítását, miszerint ő az Egyesült Királyság legolcsóbb élelmiszer-kiskereskedelmi hálózata.
A csatározás hátterében a romló kiskereskedelmi eladási statisztikák állnak, amelynek következményeként szinte törvényszerű az élesebbé váló árverseny. Az akciók hatásai azonban nehezen megjósolhatóak - bár a közelmúltban szintén nagy leárazásokkal operáló Sainsbury's-nak saját állítása szerint javultak az értékesítési eredményei az akciókat követően.
Egy dolog azonban biztos: a hipermarketek árversenyének hatásai az élelmiszer-, sőt a ruhakereskedelem más szereplőire is komoly hatással lesznek; a Morrisons például az élesedő piaci versenyre hivatkozva múlt hónapban csökkentette éves profit-előrejelzését. A termelőket és beszállítókat képviselő gazdaszervezetek vezetői is tiltakoznak az árcsökkentés ellen.
A helyzet kísértetiesen hasonlít az idén húsvétkor hazánkban kirobbant "sonka-háborúra", amikor a három vezető hipermarket-lánc igyekezett egymást árban alullicitálni, a húsipari szervezetek erőteljes tiltakozása ellenére.
Menedzsment Fórum
Élesedik az árverseny a Tesco őshazájában
Újabb árverseny robbant ki a szupermarketek között az Egyesült Királyságban: a Tesco és az Asda egyre komolyabb akciókkal kénytelen egymás ára alá kínálni, hogy a vásárlókat az üzletekbe vonzza, írja a BBC.com.