Számos szakember jó lépésnek ítéli a felvásárlást, ám az árban nem voltak ennyire biztosak. A vételi ár közel 57 százalékkal drágább, mint a lastminute.com éppen aktuális összértéke. Az utazási portál 1998-as alapítása óta egyszer sem volt nyereséges. A legutóbbi tavaly szeptember 30-án lezárult pénzügyi évében folyó áron számolva 145 millió dollár veszteséget termelt. Az idei pénzügyi évet is 85 millió dolláros veszteséggel folytatta, ami 11 millió dollárral több, mint előző év azonos időszakában.[ajanlo=147][igazitas=left/]
A cég annak ellenére nem tudott nyereséget elérni, hogy Európa a világ legnagyobb utazási piaca - közölte Henry Harteveldt, a Forrester Kutatóintézet munkatársa. Az elmúlt évben az európai utazások 9 százalékát kötötték le az interneten, míg az Egyesült Államokban ez az arány eléri a 25 százalékot - tette hozzá a Star-Telegramnak az elemző.
Harteveldt szerint az európai online utazási foglalás 25 százalékkal javul az előző évhez képest és folyamatosan nőni fog. A Lastminute.com portálon 960 millió dollár értékben foglaltak le utazást az utóbbi hat hónapban, ami 57 százalékos bővülést jelent a tavalyi adatokhoz képest. Az elemző nagyon jó üzleti húzásnak minősítette a felvásárlást.
A Sabre Holding elnöke, Sam Gilliand elmondta: "A lastminute.com egy nagy lehetőség, és kiváló márka. Emellett tökéletesen beleillik a Travelocity, a Sabre saját online utazási portáljának profiljába." A létrejövő új szervezet vezetője Brent Hoberman lesz, aki a lastminute.com társalapítója és jelenlegi ügyvezető igazgatója.
Ebben az évben a brit hatóságok már többször is megbüntették a céget, mert nem reagált a vásárlói panaszokra. Ezen kívül panaszkodtak még a cég weboldalán található "Itt van a főnök, tűnj elfoglaltnak" titulált link miatt, ami egy Excel-táblázatot jelenít meg képernyőnkön.
Hasonló felvásárlás zajlott tavaly decemberben, amikor a Cendant Corp. megvásárolta az Ebookerst, egy másik nagy utazási-foglalást szolgáltató portált. A Cendant az Orbitz utazási site tulajdonosa is egyben.
Menedzsment Fórum
Elkelt a lastminute.com utazási portál
A Sabre Holding 1 milliárd dollárért megvásárolja a brit lastminute.com-ot, Európa egyik vezető utazási portálját. Az akvizíció, melyet csütörtökön jelentettek be, várhatóan júliusban zárul. A felvásárlás a Sabre Holding két nagy stratégiai célját is valóra válthatja: növelni az európai online utazási-piacon a jelenlétet, és kiterjeszteni utazási-csomagjaik szolgáltatását.