5p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A szombat estét a tévé előtt töltők többsége az X-Faktor legutóbbi adását nézte, amely így az idei év legnézettebb műsora lett. Az RTL Klub egész héten remekelt, miközben a TV2 ismét nagyon lemaradt a vetélytársától.

Az RTL Klub már augusztus utolsó napjaiban is kiválóan teljesített, ám az első őszi héten újra ellenállhatatlan volt a piacvezető csatorna az AGB adatai alapján. A nézettségi versenyt utcahosszal nyerte a TV2 előtt, hiszen a megszokott műsorok mellett az ismét képernyőre került sajátgyártású programok is kimagasló számokat hoztak. Ezek közül mindenképpen érdemes kiemelni A gyanú árnyékában című dokurealityt, amely tavasszal nagy sikerrel debütált. Ennek köszönhetően új részeket forgattak, melyek megismételték a korábbi sikereket. Már első nap kimagasló eredményt hozott a 18-49-es korcsoportban: 33,57 százalékos share-t ért el, ami pedig a heti átlagot illeti, 32,55 százalékot produkált. Minden bizonnyal a műsor sikere is jótékonyan hatott az RTL-es Híradóra, mely fej-fej mellett volt a TV2 Tények című műsorával. Utóbbi különösen fájó lehetett a konkurens csatorna számára, hiszen a múlt héten messze a hírműsor volt a legnépszerűbb programja.

Nem mehetünk el szó nélkül az X-Faktor 2012-es, harmadik szériájának számai mellett sem. Már az első válogatás összefoglalója is jól teljesített, a második adás azonban átütő sikert hozott, hiszen a 18-49-es korcsoportban a nézők 53,9 százaléka követte nyomon a tehetségkutatót. Ezzel az X-Faktor 2012 második adása az idei év legnézettebb műsora lett. Hogy nem csak a fiatalok nézték, azt jelzi, hogy a teljes lakosságban is majdnem kétmilliós nézettséget ért el az adás. Az első két adás után persze napvilágot láttak fanyalgó észrevételek, melyek megjegyzik, hogy a tehetségek kutatása helyett a casting, és a percemberek felpumpálása folyik. Ezek a megjegyzések –, különösen egy-két drámai, együtt fakad sírva a versenyző és a zsűri típusú jelenet kapcsán – nem teljesen alaptalanok, ám azt sem lehet elvitatni, hogy sok nézőt éppen ezek a dramaturgiai fordulatok vonzzanak. Ráadásul a nézők itt valószínűleg sokkal inkább tudnak azonosulni – a műsor részét képző - vidám (baba születése), vagy szomorú (kómában fekvő testvér) történetekkel, mint (pl. a mozgássérült parkolókat rendszeresen jogosulatlan használata miatt szánalmas magyarázkodásra kényszerülő) a többség által hiteltelennek tartott Hajdú Péter nehezen követhető logikával felépített műsorával.

A AGB-Nilsen adatai alapján készült nézettségi statisztikák hétköznapokon is jelentős RTL Klub fölényt mutattak, hiszen két nagy csatorna között minden nap 10 százalékpontnyi különbség volt. Szombaton este a kereskedelmileg fontos célcsoportban a piacvezető csatornát ötször annyian nézték, mint a TV2-t. Szorosabbnak csak a vasárnap volt nevezhető, ám így is hétből hét estét nyert meg az RTL (19-23 óra között a 18-49-es korosztály körében). A kereskedelmi célcsoportban, a 36. héten az RTL Klub műsorait a tévénézők 28,9 százaléka követte, ami jelentős növekedés az egy héttel korábbi számokhoz képest. Stagnált a TV2 közönségaránya, a csatornát a tévé előtt ülők 16,5 százaléka nézte átlagosan. Ismét sűrű volt a középmezőny, a dobogóra szokás szerint a Cool tudott felkapaszkodni (5,6% SHR), ám az M1 is igen közel volt hozzá (5,2% SHR). A sort a Viasat3 (4,9% SHR) és a Film+ (4,5% SHR) zárták.


Ami az egyes estéket illeti, az egy héttel korábbi forgatókönyv ismétlődött hétfőn, hiszen a Doktor Csont simán verte az NCIS-t, ahogy a Hazudj, ha tudsz is könnyedén utasította maga mögé az NCIS: Los Angelest. A kedd nap is erős hasonlóságot mutatott a 35. heti adatokhoz, hiszen a Hamis a baba révén az M1 sok nézőt elvitt a két kereskedelmi adótól, így a TV2 A bourne rejtély révén látótávolságban maradt az RTL-en vetített Castle-lel szemben.

Szerdán a House most sem volt egy súlycsoportban a Dallas újabb epizódjával, a Született feleségeket a Házon kívül gyűrte le. Csütörtökön az RTL Klub filmje, az Ölve vagy halva ugyan elmaradt a csatorna átlagától, ám így is jóval magasabb számokat hozott, mint a Görögbe fogadva című mozi a TV2-n. Pénteken az Andorra-Magyarország mérkőzés mérsékelt érdeklődést hozott, míg a kereskedelmi tévék versenyében az RTL-es CSI jobb volt a Bölcsek kövére című vígjátéknál.

Szombaton következett az X-Faktor féle fent részletezett tarolás, majd a Bruce Willis főszereplésével vetített Die Hard negyedik része is remekelt, hiszen a kereskedelmileg kiemelt 18-49-es korosztályban 41,0 százalékos nézettséget ért el. Összesen 641 706-an izgulták végig az amerikai mozit, ezzel a hét legnézettebb filmje lett. A TV2 aznapi gyenge produkcióját jellemzi, hogy a már unalomig ismételt Taxi című film is erősebb számokat hozott az M1-en, mint a második számú kereskedelmi adó. Vasárnap az RTL Klub által műsorra tűzött Zsenikém viszonylag szoros küzdelemben múlta felül A házinyuszi című filmet. A TV2-nek csupán egy jó negyedóra jutott, a Frizbi nagyjából ennyi ideig tudott jobb számokat hozni a Döntő játszma című filmnél. A nézők valószínűleg akkor kapcsolták ki, illetve át a készülékeiket, amikor kiderült, hogy Gyurcsány nagy bejelentése médiahack volt. A hét utolsó napjának adatai kapcsán még szót érdemel a hétvégi Forma-1-es futam, melyet ezúttal a szokottnál kicsit kevesebben néztek, ám a 36,7 százalékos közönségarányával az M1 legnézettebb műsora volt.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!