Az RTL Klub már augusztus utolsó napjaiban is kiválóan teljesített, ám az első őszi héten újra ellenállhatatlan volt a piacvezető csatorna az AGB adatai alapján. A nézettségi versenyt utcahosszal nyerte a TV2 előtt, hiszen a megszokott műsorok mellett az ismét képernyőre került sajátgyártású programok is kimagasló számokat hoztak. Ezek közül mindenképpen érdemes kiemelni A gyanú árnyékában című dokurealityt, amely tavasszal nagy sikerrel debütált. Ennek köszönhetően új részeket forgattak, melyek megismételték a korábbi sikereket. Már első nap kimagasló eredményt hozott a 18-49-es korcsoportban: 33,57 százalékos share-t ért el, ami pedig a heti átlagot illeti, 32,55 százalékot produkált. Minden bizonnyal a műsor sikere is jótékonyan hatott az RTL-es Híradóra, mely fej-fej mellett volt a TV2 Tények című műsorával. Utóbbi különösen fájó lehetett a konkurens csatorna számára, hiszen a múlt héten messze a hírműsor volt a legnépszerűbb programja.
Nem mehetünk el szó nélkül az X-Faktor 2012-es, harmadik szériájának számai mellett sem. Már az első válogatás összefoglalója is jól teljesített, a második adás azonban átütő sikert hozott, hiszen a 18-49-es korcsoportban a nézők 53,9 százaléka követte nyomon a tehetségkutatót. Ezzel az X-Faktor 2012 második adása az idei év legnézettebb műsora lett. Hogy nem csak a fiatalok nézték, azt jelzi, hogy a teljes lakosságban is majdnem kétmilliós nézettséget ért el az adás. Az első két adás után persze napvilágot láttak fanyalgó észrevételek, melyek megjegyzik, hogy a tehetségek kutatása helyett a casting, és a percemberek felpumpálása folyik. Ezek a megjegyzések –, különösen egy-két drámai, együtt fakad sírva a versenyző és a zsűri típusú jelenet kapcsán – nem teljesen alaptalanok, ám azt sem lehet elvitatni, hogy sok nézőt éppen ezek a dramaturgiai fordulatok vonzzanak. Ráadásul a nézők itt valószínűleg sokkal inkább tudnak azonosulni – a műsor részét képző - vidám (baba születése), vagy szomorú (kómában fekvő testvér) történetekkel, mint (pl. a mozgássérült parkolókat rendszeresen jogosulatlan használata miatt szánalmas magyarázkodásra kényszerülő) a többség által hiteltelennek tartott Hajdú Péter nehezen követhető logikával felépített műsorával.
A AGB-Nilsen adatai alapján készült nézettségi statisztikák hétköznapokon is jelentős RTL Klub fölényt mutattak, hiszen két nagy csatorna között minden nap 10 százalékpontnyi különbség volt. Szombaton este a kereskedelmileg fontos célcsoportban a piacvezető csatornát ötször annyian nézték, mint a TV2-t. Szorosabbnak csak a vasárnap volt nevezhető, ám így is hétből hét estét nyert meg az RTL (19-23 óra között a 18-49-es korosztály körében). A kereskedelmi célcsoportban, a 36. héten az RTL Klub műsorait a tévénézők 28,9 százaléka követte, ami jelentős növekedés az egy héttel korábbi számokhoz képest. Stagnált a TV2 közönségaránya, a csatornát a tévé előtt ülők 16,5 százaléka nézte átlagosan. Ismét sűrű volt a középmezőny, a dobogóra szokás szerint a Cool tudott felkapaszkodni (5,6% SHR), ám az M1 is igen közel volt hozzá (5,2% SHR). A sort a Viasat3 (4,9% SHR) és a Film+ (4,5% SHR) zárták.
Ami az egyes estéket illeti, az egy héttel korábbi forgatókönyv ismétlődött hétfőn, hiszen a Doktor Csont simán verte az NCIS-t, ahogy a Hazudj, ha tudsz is könnyedén utasította maga mögé az NCIS: Los Angelest. A kedd nap is erős hasonlóságot mutatott a 35. heti adatokhoz, hiszen a Hamis a baba révén az M1 sok nézőt elvitt a két kereskedelmi adótól, így a TV2 A bourne rejtély révén látótávolságban maradt az RTL-en vetített Castle-lel szemben.
Szerdán a House most sem volt egy súlycsoportban a Dallas újabb epizódjával, a Született feleségeket a Házon kívül gyűrte le. Csütörtökön az RTL Klub filmje, az Ölve vagy halva ugyan elmaradt a csatorna átlagától, ám így is jóval magasabb számokat hozott, mint a Görögbe fogadva című mozi a TV2-n. Pénteken az Andorra-Magyarország mérkőzés mérsékelt érdeklődést hozott, míg a kereskedelmi tévék versenyében az RTL-es CSI jobb volt a Bölcsek kövére című vígjátéknál.
Szombaton következett az X-Faktor féle fent részletezett tarolás, majd a Bruce Willis főszereplésével vetített Die Hard negyedik része is remekelt, hiszen a kereskedelmileg kiemelt 18-49-es korosztályban 41,0 százalékos nézettséget ért el. Összesen 641 706-an izgulták végig az amerikai mozit, ezzel a hét legnézettebb filmje lett. A TV2 aznapi gyenge produkcióját jellemzi, hogy a már unalomig ismételt Taxi című film is erősebb számokat hozott az M1-en, mint a második számú kereskedelmi adó. Vasárnap az RTL Klub által műsorra tűzött Zsenikém viszonylag szoros küzdelemben múlta felül A házinyuszi című filmet. A TV2-nek csupán egy jó negyedóra jutott, a Frizbi nagyjából ennyi ideig tudott jobb számokat hozni a Döntő játszma című filmnél. A nézők valószínűleg akkor kapcsolták ki, illetve át a készülékeiket, amikor kiderült, hogy Gyurcsány nagy bejelentése médiahack volt. A hét utolsó napjának adatai kapcsán még szót érdemel a hétvégi Forma-1-es futam, melyet ezúttal a szokottnál kicsit kevesebben néztek, ám a 36,7 százalékos közönségarányával az M1 legnézettebb műsora volt.
mfor.hu