A magyar-osztrák vasúttársaság szeptemberben kezdett bele a mintegy 50 milliárd forint vasútfejlesztés kivitelezésébe, az első fázisban több mint 2 hónapos vágányzár alatt új pályát építettek mintegy 24 kilométeren Szombathely és Körmend között, valamint elindult az állomások átépítése.
Az Európai Unió 2009 nyarán hagyta jóvá a magyar-osztrák vasúttársaság fejlesztési programját. A projekt az első olyan vasúti közlekedésfejlesztési nagyprojekt, amelyhez az Európai Unió a 2007-2013 közötti időszakban támogatást nyújt.
A fejlesztés során összesen 110 kilométernyi hosszúságú vasútpályát újít fel a GYSEV 2011-ig, aminek eredményeként a teljes vonalon a jelenlegi óránkénti 60-80 kilométerről 120 kilométerórára emelkedik a sebesség.
Emellett villamosítják a Szombathely–Szentgotthárd közötti vonalszakaszt, valamint az óránkénti 120 kilométeres közlekedést lehetővé tevő, korszerű biztosítóberendezéssel látják el a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vonalat. A fejlesztés keretében 2010-re két városban - Sopronban és Szombathelyen - különszintű közúti-vasúti kereszteződést építenek, illetve négy új villamos motorvonatot is vásárol a GYSEV - közölte a vasúttársaság.