Még 2009-ben született három uniós rendelet a közúti áru- és személyszállításról, amely szűk körben, de lehetőséget ad a tagállamoknak a saját szabályozásra. E szabályokat tartalmazza a tervezet.
A fuvarozó cég akkor veszti el a jó hírnevét, ha a hatóság visszavonja a fuvarozási jogosultságát. Erre akkor kerül sor, ha az engedélyhez hamis adatokat szolgáltatott, a járművezetője súlyosan és ismételten megsértette a vezetési és pihenőidőre előírt szabályokat, vagy a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara megállapította: a cég megsértette a piaci magatartási normákat.
A cég ügyvezetője, továbbá szakmai irányítója akkor nem bír jó hírnévvel, ha ilyen pozícióban dolgozott korábban fizetésképtelenné vált cégnél, vagy a hatóság a cége fuvarozási engedélyét visszavonta. A jó hírnév, az azt megszüntető eseményt követő egy év múlva áll helyre. Aki bűncselekmény miatt lesz rossz hírnevű, addig marad az, amíg büntetett előéletűnek minősül.
Nem kaphat fuvarozási engedélyt az a cég, amelynek a pénzügyi helyzete nem megfelelő. Itt a kormányrendelet visszautal az uniós rendeletre. Ha egy járműve van a fuvarozónak, akkor folyamatosan kell rendelkeznie 9 ezer euró tőkével. A további járművek után 5-5 ezer euró tőkét kell készenlétben tartani. A fuvarozási engedély kérésekor pedig nem lehet köztartozása a cégnek.
MTI