A 660 méter hosszú hidat - amelyet a Pont-terv Zrt., valamint az Uvaterv Zrt. tervezett és az A-Híd Építő Zrt. épített - két hagyományos ártéri gerendahíd és egy a főmeder fölött átívelő ferdekábeles függőhíd alkotja.
A híd építésénél alkalmazott - Európában újdonságnak számító - függesztett-feszített, más néven kiemelt kábeles eljárásnak köszönhetően a híd pilonjai lényegesen alacsonyabbak lehetnek, mint a hagyományos szerkezeteknél. A kábeleket tartó oszlopok csupán 22 méterrel magasodnak a pályaszint fölé - mondta a helyszínen Loppert Dániel, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója.
A másik újszerű megoldást a súlycsökkentés kényszere miatt alkalmazták az építők: a felszerkezet szekrénytartójának bordái vasbeton helyett acél trapézlemezekből készültek. Ilyen megoldás eddig Európában csak Németországban épült, a két eljárás vegyítése, egy szerkezetben történő alkalmazása pedig csak Japánban valósult meg - tette hozzá.
A mintegy 13 milliárd forintból elkészült hidat az autósok szerda délutántól, az M43-as autópálya Szeged és Makó közötti szakaszának átadása után használhatják - mondta a kommunikációs igazgató.
A Szeged és Makó közötti 31,6 kilométeres autópálya-szakasz átadása óriási változást hoz Szeged közlekedésében. A csongrádi megyeszékhelyen naponta tízezer jármű halad keresztül, ebből mintegy kétezer kamion, és ezek a jövőben a sztrádát fogják használni - mondta Loppert Dániel.
MTI