Az átalakulás után érvénybe lépett az SzMSz, melyet a Budapest Airport korábbi vezetői is átmenetinek tartottak, de olyan anomáliákat tapasztaltunk, mint például, hogy a stratégiai vezérigazgató-helyetteshez tartozott az informatika, az ingatlangazdálkodás. Ezek operatív feladatok. Tarthatatlannak ítéltük, hogy rendkívül sok vezetői kapcsolódás volt közvetlenül a vezérigazgatóhoz, ami még egy 1999-ben lezárt állapot öröksége. Ezek ellensúlyozására például létrehoztuk az általános vezérigazgató-helyettesi posztot.
Az új szervezet új vezetőinek kiválasztásánál elsősorban a szakmai követelmények lesznek a meghatározók. Mivel több terület speciális ismereteket igényel, ezért a korábbi repülési szakmai múlt is előnyt fog jelenteni. Azt szeretnénk elkerülni, hogy letűnt korok szelleme költözzön ismét a repülőtérre, tehát az önállóan és kreatívan dolgozó vezetőket várjuk.
A repülés világa bizonyos mértékig megköveteli a katonás rendet, fegyelmet. De én azt szeretném, ha a vezetői önállósság, a felelősségvállalás és a döntési hajlandóság uralkodna el a menedzsmenten és nem a parancsot váró szemlélet lenne az elsődleges.
Az új vezetésre a már említett beruházások mellett a parkolóház megépítésének elsődleges feladata vár. Nagyon fontos a szervezeti átalakítás folytatása. Eddig osztályvezetői szintig történt meg az átvilágítás, a jövőben a folyamatok elemzésével ezt alsóbb szintekig le kell bontani.
A BA üzemelteti a Siófok-Kiliti repülőteret is. Pénzforgalmi szemlélettel nézve nem túl jól működik, mert negyvenmillió forint a bevétel, hetvenmillió a kiadása Ez nem feltétlenül jelent működési elégtelenséget, mert ebbe a körbe beruházások is tartoznak. Európa legnagyobb füves repülőteréről van szó, amelyhez nagyon sok embernek erős érzelmi kötődése is van. Ez megfelelő fejlesztések után igazi kincs lehetne, de ehhez forgalmi háttér is kell, amely igazolná az igényeket. Az én véleményem szerint ennek a repülőtérnek más tulajdonosi szerkezetben kellene működnie, s nem egy egyébként százmilliárd forintos vagyonnal gazdálkodó szervezethez tartoznia.
A minisztérium után az ÁPV Rt. lesz a BudapestAirport tulajdonosa. A minisztériumhoz hasonlóan dicséretes együttműködést várok és azt, hogy támogatni fogja a fejlesztési elképzeléseinket.
Magyar Közlekedés
Első a cargobázis
A Budapest Airport (BA) Rt. megalakulása óta először él át jelentősebb szervezeti átalakítást. A parlamenti választások után új vezetés került a cég élére, amely nyereséges gazdálkodást szeretne megvalósítani, mindamellett egy korszerű, fejlődőképes repülőteret kíván fejleszteni. A stratégiai elképzelésekről a Budapest Airport Rt. vezérigazgatója, Hídvégi Gábor vezérigazgató nyilatkozott.