1p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Az Európai Parlament (EP) kedden megszavazta az Európai Bizottság azon rendelettervezetét, amely 2014-től tovább szigorítja a teherautók szennyezőanyag-kibocsátásának szabályait.

Eszerint tilos lesz nyilvántartásba venni, értékesíteni vagy üzembe helyezni az olyan, 2,6 tonnánál nehezebb tehergépjárműveket, amelyek nem felelnek meg az úgynevezett Euro6-os szennyezőanyag-kibocsátási határértékeknek.

Az EP támogatta a brüsszeli Bizottság által javasolt alacsonyabb határértékeket a szennyezőanyagok - szén-monoxid, teljes szénhidrogén, nem-metán szénhidrogén, metán, nitrogén-oxidok és ammónia - kibocsátására. Így például az összes nitrogén-oxid-kibocsátás nem haladhatja majd meg a 400 mg/KWh-t, ami nyolcvan százalékos csökkentést jelent a korábbi határértékhez képest.

Az EP arra kéri az Európai Bizottságot, hogy a jövőben a nitrogén-oxidokhoz hasonlóan a nitrogén-dioxid esetében is határozzon meg kibocsátási határértéket.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!