Eszerint tilos lesz nyilvántartásba venni, értékesíteni vagy üzembe helyezni az olyan, 2,6 tonnánál nehezebb tehergépjárműveket, amelyek nem felelnek meg az úgynevezett Euro6-os szennyezőanyag-kibocsátási határértékeknek.
Az EP támogatta a brüsszeli Bizottság által javasolt alacsonyabb határértékeket a szennyezőanyagok - szén-monoxid, teljes szénhidrogén, nem-metán szénhidrogén, metán, nitrogén-oxidok és ammónia - kibocsátására. Így például az összes nitrogén-oxid-kibocsátás nem haladhatja majd meg a 400 mg/KWh-t, ami nyolcvan százalékos csökkentést jelent a korábbi határértékhez képest.
Az EP arra kéri az Európai Bizottságot, hogy a jövőben a nitrogén-oxidokhoz hasonlóan a nitrogén-dioxid esetében is határozzon meg kibocsátási határértéket.
Eltűnhetnek a füstokádó teherautók az utakról
Az Európai Parlament (EP) kedden megszavazta az Európai Bizottság azon rendelettervezetét, amely 2014-től tovább szigorítja a teherautók szennyezőanyag-kibocsátásának szabályait.