1p

Összeomlik vagy magára talál a magyar gazdaság?
Tartogat még meglepetéseket Trump?
Ki profitálhat Gyurcsány Ferenc távozásából?

Online Klasszis Klub élőben Lengyel Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves politológust, közgazdászt!

2025. május 20. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Európai Parlament (EP) kedden megszavazta az Európai Bizottság azon rendelettervezetét, amely 2014-től tovább szigorítja a teherautók szennyezőanyag-kibocsátásának szabályait.

Eszerint tilos lesz nyilvántartásba venni, értékesíteni vagy üzembe helyezni az olyan, 2,6 tonnánál nehezebb tehergépjárműveket, amelyek nem felelnek meg az úgynevezett Euro6-os szennyezőanyag-kibocsátási határértékeknek.

Az EP támogatta a brüsszeli Bizottság által javasolt alacsonyabb határértékeket a szennyezőanyagok - szén-monoxid, teljes szénhidrogén, nem-metán szénhidrogén, metán, nitrogén-oxidok és ammónia - kibocsátására. Így például az összes nitrogén-oxid-kibocsátás nem haladhatja majd meg a 400 mg/KWh-t, ami nyolcvan százalékos csökkentést jelent a korábbi határértékhez képest.

Az EP arra kéri az Európai Bizottságot, hogy a jövőben a nitrogén-oxidokhoz hasonlóan a nitrogén-dioxid esetében is határozzon meg kibocsátási határértéket.

MTI/Menedzsment Fórum 


AJÁNLOTT VIDEÓK

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!