A Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) döntése szerint 20 négyzetcentiméternél nagyobb emblémák nem jelenhetnek meg az olimpikonok felszerelésén. Így az Adidas-nak is vissza kell fognia magát, hiszen eddig a ruhák, mezek egész hosszán elnyúlt a cég jól ismert három csíkja. A problémára a cég riválisai, a Puma és a Nike hívták fel a NOB figyelmét. A határozat már a 2006-os téli játékokat is befolyásolja - közli a Reuters.
"Elfogadtuk a NOB döntését" - nyilatkozta a Süddeutsche Zeitungnak Herbert Hainer vezérigazgató még a bizottság hivatalos bejelentése előtt. "A 2006-os téli olimpián a három csík már nem fog megjelenni a ruhák ujján vagy szárán" - tette hozzá. Az elmúlt harminc évben a társaság olyan ruházattal látta el az atlétákat, amelyek gyakran szinte teljesen be voltak fedve a logóval. Ezzel a cég a márkatudatosságot szerette volna növelni.
A vezérigazgató közölte, hogy az eddiginél kreatívabb márkajelzést fognak majd kitalálni. Csak annyit mondott el, hogy a hármas számmal fognak "játszani". A nagy sportesemények a magas érdeklődés miatt mindig jó lehetőséget jelentenek a sportszergyártóknak brandjük építésére. Ezért nem is csoda, ha a cégek eurómilliókat költenek arra, hogy a sztárcsapatokat és -sportolókat saját logójukkal ellátott ruháikkal szereljék fel.