[ajanlo=474][igazitas=left/]A Mintel közvéleménykutató cég 1537 embert kérdezett meg, akik legalább 15 évesek vagy annál idősebbek voltak. A stimulánsokat (ilyen például a koffein) tartalmazó üdítőitalok forgalma 2000 óta 75 százalékkal emelkedett, annak ellenére, hogy a válaszadók mintegy negyede szerint ezek túl drágák. A megkérdezettek 16 százaléka állította, nem érdekli, milyen káros hatásai vannak az energiaitalok túlzott fogyasztásának.
"Az Európai Unióban az Egyesült Királyságban leghosszabb a munkaidő, ezért az embereknek szükségük van "extra töltetre", hogy bírják szuflával. Ez lehet az egyik oka, amiért egyre többen keresik és fogyasztják az energiaitalokat" - mondta Ellen Shields a Mintel vezető-elemzője.
A közvéleménykutató cég szerint az olyan energiaitalok forgalma, mint például a Red Bull, ebben az évben eléri az 1 milliárd fontot Nagy-Britanniában.
A Menedzsment Fórum korábban már beszámolt róla, hogy az Egyesült Államokban is hasonló a helyzet. Az amerikai fogyasztók tavaly óta rohamosan növekvő ütemben pártolnak el a hagyományos kóláktól. A Coca-Cola és a Pepsi ezért a diétás üdítők és az energiaitalok piacán kényszerül erősíteni.
Menedzsment Fórum
Energiaitallal gyűjtenek erőt a britek a munkához
Az Egyesült Királyságban minden üdítőitalra költött öt fontból egyet az energiaitalokra szánnak a britek, derült ki egy felmérésből.