2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A világ legnagyobb üdítőital-gyártó cége, a Coca-Cola engedményekre kényszerül konkurenseivel szemben: a jövőben az európai áruházakban nem fordulhat elő, hogy kizárólag Coke-hoz vagy csak a cég más termékeihez juthatnak hozzá a vásárlók. A társaság persze nem jószántából hagy teret a versenytársainak, hanem az Európai Bizottság döntése kényszeríti rá.

A több mint egy éve tartó vizsgálatok eredményeként született döntés tényét szerdán Brüsszelben az EU kereskedelmi biztosa, Neelie Kroes is megerősítette.

[ajanlo=240][igazitas=left/]A határozatra reagálva a Coca-Cola máris bejelentette, hogy csütörtöktől megváltoztatja az EU által kifogásolt, kereskedőknek nyújtott kedvezménynyújtási rendszerét. Így azt a konkurensek által leginkább sérelmezett eljárást sem fogják a jövőben alkalmazni, amely szerint gyenge forgalom esetén az egyes áruházak és vendéglátóegységek eddig jelentős kedvezményeket kaptak az árbevétel növelése érdekében - számolt be az osztrák APA hírügynökség.

Az üdítőital-gyártó cégtől rendszeresen vásárló ügyfeleket is általánosan meg kell illetnie mindazon kedvezménynek, amit a Coca-Cola valamely kereskedőnek felajánl, szól a Bizottság döntése. Ettől azonban el lehet térni, ha egy nyilvános - állami, vagy közösségi - pályázaton tesz ajánlatot a cég - szól a könnyítés.

A cég számára viszont komoly csapást jelenthet az EU döntésének azon része, mely szerint a boltoknak adott berendezéseket, hűtőszekrényeket nem sajátíthatják ki az atlantai cég termékei, és azokba bármely más gyártó áruit is elhelyezhetik.

A mostani döntés előzményéhez tartozik, hogy tavaly októberben már tett engedményeket az amerikai óriáscég: akkor vállalta, hogy megváltoztatja rabatt-rendszerét az EU-ban, s ennek következtében a fogyasztók az üzletekben és vendéglátóhelyeken nagyobb üdítőital-választékot találnak majd. A cég lemondott továbbá a "mindent vagy semmit" módszerről, vagyis azóta lehetőségük van a boltoknak, hogy csak egy-két kiválasztott Coca-Cola terméket árusítsanak. A tavaly októberi megállapodással az unió és a cég között öt éve tartó versenyjogi vitára tettek pontot.

Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok
A Sziget után az Oscar is a Coca-Coláé
Csatát vesztett a Pepsi a kólaháborúban
Megelégelték a munkások a Coca-Cola fukarságát
Radikálisan átszervez a Coca-Cola

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!