Az Országos Internet Szaknévsor a legrégebbi, kizárólag internetes megjelenésű kiadvány, már hét éve stabilan jelen van a piacon, az állandóan változó körülmények ellenére. Sass Erika, a cég kommunikációs igazgatója lapunknak elmondta: vannak hullámhegyek és hullámvölgyek, időről időre megjelennek újabb versenytársak, de az érdeklődés a szolgáltatás iránt mára stabilizálódott.
Bár a viszonylag kis piac és az internetes világra jellemző változó körülmények miatt árbevételekről, piaci részesedésekről Sass nem nyilatkozott, a honlap a regisztrációnál kiemeli: kategóriájában piacvezető szereplőről van szó. A cég rendkívül fontosnak tartja a piacszerzésben a marketing szerepét. Mivel viszonylag széles réteget céloznak meg, ebbe a kiterjedt internetes partnerkapcsolatokon kívül az offline médiák, kiemelten a közterületi- és járműreklámok is beletartoznak.
Az Üzleti Tudakozó is elsősorban meglepő reklámjairól vált ismertté. "Nagyon fontosnak tartjuk a reklámozást. Ez számunkra egy befektetési kategória, amelytől nem azonnali árbevétel-növekedést, hanem a minél nagyobb publicitás elérését várjuk" - avatott be a cég stratégiájába Jobbágy János ügyvezető. A két évvel ezelőtt alapított Üzleti Tudakozó létrehozása óta a reklámkampányok és a tőkeinjekció mértéke több tízmilliós nagyságrendű.
A közeljövőben a honlap teljes átalakítására, kibővítésére is sor kerül. Az elmúlt két év alatt is több kisebb-nagyobb vállalkozás jelent meg az internetes szaknévsorok piacán, de Jobbágy úgy látja, a jövőben vélhetően egy kontraszelekció fog lezajlani a magyarországi piac zártságából adódóan. Hogy összesen hány cég számára lehet még hely, ezzel kapcsolatban az ügyvezető nem bocsátkozott jóslatokba, de reméli, hogy vállalkozása ott lesz a főbb szereplők között.
Molnár Anikó
(Menedzsment Fórum)
Erős marketinggel bővítenek az internetes szaknévsorok
Bár egyes vélemények szerint a szakmai tudakozók piaca nyomtatott formában is elbírna még egy szereplőt, az újonnan belépők az internetes megjelenést preferálják. A hullámzó környezetben azonban csak keveseknek sikerül megkapaszkodniuk - ők a bivalyerős marketingre esküsznek, derül ki a Menedzsment Fórum körképéből.