[ajanlo=218][igazitas=left/]A vállalat az elmúlt pénzügyi évben 40 százalékkal több, összesen 34.834 számítógépet adott el, míg egy évvel korábban 24.958-at. Az ügyvezető kifejtette: az IDC adatai alapján a társaság a hordozható gépek (notebook) piacán 17,3 százalékos részesedéssel a második, míg a szerverek területén 3,4 százalékkal a negyedik szállító, értesült az MTI.
Tavaly 44 százalékkal növekedett a magyar laptoppiac, közel százezer új notebookot vásároltak. Az IDC hazai leányvállalata szerint idén a hordozható személyi számítógépek piacán közel 17 százalékos bővülés várható.
Az elmúlt évben a számítástechnikai piac tortájából 27 százalékkal részesedtek a notebookok. Előrejelzések szerint öt éven belül az eladások 40 százalékát a laptopok fogják kitenni. Szakértők a növekvő keresletet a hordozható pc-k iránt a mobilitásnak és a vezeték nélküli technológiáknak tulajdonítják. Ehhez nagyrészt hozzájárul az is, hogy a magyar piac még nem annyira telített, mint Nyugat-Európában vagy az Egyesült Államokban.
A legnagyobb érdeklődés a márkás notebookok iránt volt, de egyre jobban előtérbe kerülnek a távol-keleti gyártók és a hazai összeszerelő cégek, melyek aránya együttesen jelenleg 70 százalék körüli. A lakosság körében a Sulinet program érdektelenné válása miatt visszaesés volt jellemző, egyéb költségvetési megszorítások miatt az állami intézmények megrendelései is mérséklődtek.
MTI/Menedzsment Fórum
Erősít a Fujitsu-Siemens a notebook piacon
Ötödével nőtt a Fujitsu Siemens Computers Kft. árbevétele, mely így elérte a 32,3 millió eurót - közölte Poros Gábor, a társaság ügyvezető igazgatója a keddi sajtótájékoztatón. A társaság célja az idei évben is hasonló növekedést szeretnének elérni.