3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Visa International közzétette 2002. második negyedévi eredményeit, ezek szerint a Magyarországon kibocsátott kártyák száma 20 %-kal, 1,9 millióra emelkedett. Termékei közül a Visa Electron a legtöbb ember által leggyakrabban és a legtöbb helyen használt kártya, amelyből 1,7 millió van forgalomban.

Magyarországon a Visa kártyákkal elköltött összeg elérte a 3,5 milliárd USA-dollárt, amely 875 milliárd forintnak felel meg. Az első negyedéves trendeket folytatva a Visa-hitelkártyák forgalma igen jelentős mértékben, 89 %-kal nőtt, s meghaladta a 102 millió USA-dolláros szintet; míg a hitelkártyák eladáshelyi (POS) használata 42 %-kal növekedett.

Az eredmények megerősítik a Visa álláspontját, mely szerint a magyarok a készpénz-felvételi lehetőség mellett ma már kártyájuk fizetési funkcióit is egyre többre értékelik, és így kártyájukat különféle szolgáltatások és áruk vásárlására is felhasználják. Bár az ATM-használat továbbra is meghatározó maradt, a 2002. június 30-ával záródott egy éves időszakban a Visa kártyák eladáshelyi - úgynevezett „Point-of-Sale”, azaz az üzletekben található POS-terminálok segítségével történő - használata 42 %-kal nőtt. A Visa kártyabirtokosok több mint 14 millió eladáshelyi (POS) ügyletet bonyolítottak tranzakciónkénti 32,5 USA-dollár átlagértékben. A fenti eredményt egyértelműen alátámasztja, hogy a magyar Visa kártyabirtokosok 309 millió USA-dolláros 2001. évi eladáshelyi (POS) ügylete csaknem két és félszer annyi volt, mint a külföldi Visa kártyabirtokosok 134 millió dolláros magyarországi kártyás vásárlása ugyanebben az egyéves időszakban.

A legjelentősebb eredmények a Visa hitelkártyák magyarországi piacán láthatóak. A hitelkártya-tranzakciószám és -forgalom folyamatos növekedése a magyarországi hitelkártyapiac megerősödéséről tanúskodik. A hitelalapú forgalom 89 %-kal nőtt, miközben a hitelügyletek száma 41 %-kal haladta meg a korábbi hasonló statisztikát, megerősítve ezzel a Visa magyar hitelkártya piacon elért vezető pozícióját. Ezek a számok várhatóan csak nőni fognak, hiszen további nagy és közép méretű bankok tervezik Visa hitelkártyák kibocsátását a piacon.

A régió országainak összehasonlításában a 2002. év második negyedévének adatai azt mutatják, hogy Magyarország az összforgalom tekintetében továbbra is az élvonalban halad Lengyelország (15 milliárd USA-dollár), Oroszország (4,8 milliárd USA-dollár), valamint a Cseh Köztársaság (4 milliárd USA-dollár) nyomában. „A Visa magyarországi tagbankjainak köszönhetően a magyar ügyfelek a Visa kártyák olyan széles kínálatából válogathatnak, amely garantálja, hogy mindenki megtalálja a számára legmegfelelőbb szolgáltatásokat” - mondta Radu Obreja, a Visa International Közép-Európát, Közel-Keletet és Afrikát felölelő CEMEA régiójáért felelős alelnöke. „Ahogy az emberek egyre többet használják Visa betéti és hitelkártyáikat a mindennapi vásárlásban is, tapasztalni fogják a Visa által világszerte kínált kényelmet és rugalmasságot”.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!