Magyarországon a Visa kártyákkal elköltött összeg elérte a 3,5 milliárd USA-dollárt, amely 875 milliárd forintnak felel meg. Az első negyedéves trendeket folytatva a Visa-hitelkártyák forgalma igen jelentős mértékben, 89 %-kal nőtt, s meghaladta a 102 millió USA-dolláros szintet; míg a hitelkártyák eladáshelyi (POS) használata 42 %-kal növekedett.
Az eredmények megerősítik a Visa álláspontját, mely szerint a magyarok a készpénz-felvételi lehetőség mellett ma már kártyájuk fizetési funkcióit is egyre többre értékelik, és így kártyájukat különféle szolgáltatások és áruk vásárlására is felhasználják. Bár az ATM-használat továbbra is meghatározó maradt, a 2002. június 30-ával záródott egy éves időszakban a Visa kártyák eladáshelyi - úgynevezett „Point-of-Sale”, azaz az üzletekben található POS-terminálok segítségével történő - használata 42 %-kal nőtt. A Visa kártyabirtokosok több mint 14 millió eladáshelyi (POS) ügyletet bonyolítottak tranzakciónkénti 32,5 USA-dollár átlagértékben. A fenti eredményt egyértelműen alátámasztja, hogy a magyar Visa kártyabirtokosok 309 millió USA-dolláros 2001. évi eladáshelyi (POS) ügylete csaknem két és félszer annyi volt, mint a külföldi Visa kártyabirtokosok 134 millió dolláros magyarországi kártyás vásárlása ugyanebben az egyéves időszakban.
A legjelentősebb eredmények a Visa hitelkártyák magyarországi piacán láthatóak. A hitelkártya-tranzakciószám és -forgalom folyamatos növekedése a magyarországi hitelkártyapiac megerősödéséről tanúskodik. A hitelalapú forgalom 89 %-kal nőtt, miközben a hitelügyletek száma 41 %-kal haladta meg a korábbi hasonló statisztikát, megerősítve ezzel a Visa magyar hitelkártya piacon elért vezető pozícióját. Ezek a számok várhatóan csak nőni fognak, hiszen további nagy és közép méretű bankok tervezik Visa hitelkártyák kibocsátását a piacon.
A régió országainak összehasonlításában a 2002. év második negyedévének adatai azt mutatják, hogy Magyarország az összforgalom tekintetében továbbra is az élvonalban halad Lengyelország (15 milliárd USA-dollár), Oroszország (4,8 milliárd USA-dollár), valamint a Cseh Köztársaság (4 milliárd USA-dollár) nyomában. „A Visa magyarországi tagbankjainak köszönhetően a magyar ügyfelek a Visa kártyák olyan széles kínálatából válogathatnak, amely garantálja, hogy mindenki megtalálja a számára legmegfelelőbb szolgáltatásokat” - mondta Radu Obreja, a Visa International Közép-Európát, Közel-Keletet és Afrikát felölelő CEMEA régiójáért felelős alelnöke. „Ahogy az emberek egyre többet használják Visa betéti és hitelkártyáikat a mindennapi vásárlásban is, tapasztalni fogják a Visa által világszerte kínált kényelmet és rugalmasságot”.
Erősített a Visa
A Visa International közzétette 2002. második negyedévi eredményeit, ezek szerint a Magyarországon kibocsátott kártyák száma 20 %-kal, 1,9 millióra emelkedett. Termékei közül a Visa Electron a legtöbb ember által leggyakrabban és a legtöbb helyen használt kártya, amelyből 1,7 millió van forgalomban.