Tizenöt százalékkal emelkedett az óriásplakát hirdetések száma, derült ki a TNS Media Intelligence felméréséből. A legtöbb hirdetető a média szereplői közül került ki az év első öt hónapjában, írja a Világgazdaság.
[ajanlo=255][igazitas=left/]A média szereplőit az autóipar, a távközlés és a kereskedelmi vállalatok reklámjai követik megjelenési gyakoriságban. Az utóbbi egy évben az utazási ajánlatok száma ugyan még mindig alacsony volt, mégis megkétszereződött a tavalyi adatokhoz képest.
A közterületi plakátpiacon jelenleg 28 ezer óriásplakát kap helyet, emellett 14 ezer kisebb méretű, úgynevezett citylight is található. A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) által nettó 154,7 milliárd forintosra becsült piacon a közterület 13,6 milliárd forinttal, vagyis 9 százalékkal részesül a reklámtortából.
A tavaly 4,7 milliárd forintos bevételt hozó Multireklám Rt. tavaly 22 százalékkal növelte bevételét, EBITDÁ-ja elérte a 720 millió forintot. Csányi Sándor, az OTP Rt. elnök-vezérigazgatója a Bonitás 2002 Kft.-n keresztül 75 százalék plussz egy szavazatot vásárolt a Multireklámban idén februárban. A cég az óriásplakátok piacán 30 százalékos, a kisebb citylight poszterek esetében pedig 15 százalékos részesedést tudhat magáénak, számolt be a Világgazdaság.
Erősödött a hazai óriásplakát-piac
Tizenöt százalékkal emelkedett a hirdetések száma, derült ki a TNS Media Intelligence felméréséből. A legtöbb hirdetető a média szereplői közül került ki az év első öt hónapjában, írja a Világgazdaság.