"Több telefont adtak el világszerte, de a profit leszűkült" - tájékoztatott Ben Wood a Gartner szakértője. "Ez annak köszönhető, hogy a fejlődő piacokon olcsó mobilkészüléket vásárolnak, míg a fejlett piacokon észlelhető verseny alacsonyan tartja az árakat. A kisebb vállalatok érezni fogják a piaci nyomást, sokan közülük már most is a túlélésért küzdenek. Úgy látjuk, néhányukat felvásárolják majd, és egy-két cég teljesen ki is léphet a mobilkészülék piacról" - tette hozzá Ben Wood.
A világ vezető mobiltelefon gyártója a Nokia piaci részesedése január-március hónapokban 30,4 százalékra növekedett az előző év azonos időszakához viszonyítva, de ez még mindig alulmúlja a tavalyi IV. negyedéves 33 százalékos csúcsot. Az ázsiai piacokon és Kínában elért sikerek segítették a Nokiát piaci helyzetének stabilizálásában, az észak-amerikai gyenge szereplések ellenére, írja a Reuters.
A Nokia legnagyobb ellenfelei a Motorola és a Samsung 16,8 és 13,3 százalékos piaci részesedéssel rendelkeznek. A mobilkészülék piac negyedik szereplője az LG 6,2 százalékos, míg a korábban jól szereplő Siemens csupán 5,5 százalékos részesedéssel bír, ez 1999 óta a legalacsonyabb adat. A Sony Ericsson közel változatlan piaci pozíciókkal rendelkezik, részesedése szintén 5,5 százalék.
Menedzsment Fórum
Erőteljesebben bővül a vártnál a globális mobilpiac
A Gartner piackutató cég legfrissebb felmérése szerint a globális mobilpiacon idén 750 millió készülék találhat gazdára, ez 13 százalékkal magasabb, mint az előző 720 milliót prognosztizáló jelentésben.