Egyre nagyobb az igény a kelet-közép-európai - köztük a magyar - kamionvezetőkre Európában, legalábbis ilyen hírekről hallani a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) tagjaitól - tájékoztatott Karmos Gábor, az MKFE főtitkárhelyettese.
Karmos szerint a munkaerő külföldre csábítása miatt idővel komoly gondot jelenthet a hivatásos gépkocsi-vezetői utánpótlás biztosítása, hiszen egy nemzetközi forgalomban részt vevő kamion esetében a vezetői engedély megszerzésének költsége 500-600 ezer forint, amit a vállalkozó nem minden esetben tud előteremteni, s arra sincs lehetőség, hogy a cégek az általuk befizetett szakképzési támogatást erre fordítsák. Éppen ezért az MKFE célja, hogy legalább arra az időpontra, amikor a magyar jogrendszer szerint életbe lép az uniós irányelveknek megfelelő gépjárművezető-képzés - 2008-2009-ben -, meg kellene teremteni annak feltételét, hogy ezt a szubvenciót a képzés támogatására is lehessen fordítani.
Napjainkban mintegy 60 ezer a fuvarozó vállalkozók száma Magyarországon, akik a belföldi forgalomban 45 ezer gépjárművezetőt foglalkoztatnak, míg a nemzetközi forgalomban további 30 ezren vesznek részt. Ez utóbbi kört érintheti tehát a külföld csábítása - számol be a Napi Gazdaság.