A kódex az EACA tagjaira, vagyis 29 európai ország ügynökségeire nézve kötelező érvényű lesz: ezek a teljes európai médiavásárlói piac 80 százalékát teszik ki. A dokumentumban szereplő főbb irányelvek a szövetség szándéka szerint az önszabályozás hatékonyságát növelik majd, és a szektor nevében választ adnak az Európai Unió által támasztott követelményekre, írja a Media and Marketing Europe.
A legfőbb értékek, melyeket a kódex kiemel, az “egység, a tisztelet, a tisztességesség, a megbízhatóság és a szakmai kiválóság”. Szintén kiemelten szerepel a szerkesztő szabadságának kérdése: “Elfogadjuk, hogy semmilyen médiamegjelenés esetén nem próbáljuk szándékosan befolyásolni a független szerkesztőségi tartalmakat.” A kódex továbbá alapvető követelményként ismeri el, hogy „olyan hirdetéseket készüljenek, amelyek összeegyeztethetők a fenntartható fejlődés szociális, gazdasági és környezeti alapelveivel”.
Menedzsment Fórum
Etikai kódex készült az európai reklámügynökségeknek
Az Európai Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (EACA) kiadta az első etikai kódexet a kontinens ügynökségei számára. A dokumentum legfőbb funkciója, hogy hitelesítse és hatékonyabbá tegye a piac önszabályozó mechanizmusait.