1p

Az Európai Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (EACA) kiadta az első etikai kódexet a kontinens ügynökségei számára. A dokumentum legfőbb funkciója, hogy hitelesítse és hatékonyabbá tegye a piac önszabályozó mechanizmusait.

A kódex az EACA tagjaira, vagyis 29 európai ország ügynökségeire nézve kötelező érvényű lesz: ezek a teljes európai médiavásárlói piac 80 százalékát teszik ki. A dokumentumban szereplő főbb irányelvek a szövetség szándéka szerint az önszabályozás hatékonyságát növelik majd, és a szektor nevében választ adnak az Európai Unió által támasztott követelményekre, írja a Media and Marketing Europe.

A legfőbb értékek, melyeket a kódex kiemel, az “egység, a tisztelet, a tisztességesség, a megbízhatóság és a szakmai kiválóság”. Szintén kiemelten szerepel a szerkesztő szabadságának kérdése: “Elfogadjuk, hogy semmilyen médiamegjelenés esetén nem próbáljuk szándékosan befolyásolni a független szerkesztőségi tartalmakat.” A kódex továbbá alapvető követelményként ismeri el, hogy „olyan hirdetéseket készüljenek, amelyek összeegyeztethetők a fenntartható fejlődés szociális, gazdasági és környezeti alapelveivel”.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!