A ludwigshafeni óriás úgy kívánja megtartani vezető piaci helyzetét, hogy nagyobb ütemben terjeszkedik, mint konkurensei. Eggert Voscherau, a cég vezérigazgató-helyettese úgy nyilatkozott, hogy "Európában a cég növekedési ütemét a piac bővülésének kétszeresére tervezzük". Ez évi 3,5-4 százalékot jelent. Ez hazánk és a régió számára komoly lehetőség, mivel a cég európai befektetésekre szánt pénzének jelentős részét már évek óta itt költi el.
Az európai ütemtervet egy héttel a legújabb kínai gyáruk megnyitása után jelentette be a cég. Az új nanjingi létesítmény, mely a második legnagyobb Kínában, a már meglévő sanghaji és caojingi gyárral közösen kell ellátnia a régiót. A gyors európai növekedés eltörpül az ázsiai mellett.
"Meg vagyunk győződve róla, hogy Kína Ázsia motorja és ez a jövőben is így fog maradni" - nyilatkozta a gyár megnyitóján a régióért felelős Andreas Kreimeyer. 2010-re a cég forgalmának húsz százalékát szeretné Ázsiában generálni, melynek fele Kínából származna.
[ajanlo=538][igazitas=right/]A második negyedévben a cég profitjának csaknem háromnegyedét termelő Európa tizenegy százalékos növekedést mutatott az előző negyedévihez képest, amellyel a cég 6,2 milliárd eurós forgalmat ért el. Az adózás előtti nyereség (EBIT) a pedig elérte az 1,2 milliárd eurót ebben az időszakban, amely huszonnyolc százalékos emelkedést jelent.
A jó eredmények ellenére a BASF tovább szeretné csökkenteni a költségeit, ezért Európában a hatékonysági mutató újabb emelkedése várható. "A szervezeti és strukturális optimalizálás mellett a piachoz közelebbi áruterjesztés által 250 millió eurót tudunk megspórolni" - jelentette be Voscherau vezérigazgató helyettes - írta a Die Welt.
A cég takarékossági stratégiája bevált az elmúlt évek során. Ez a 250 millió hozzáadódna a már létező évi 490 milliós megtakarításhoz. Így a cég évente 730 milliót spórolhat.