Az eMarketers riportja szerint az EU tagországok Internet használóinak mindössze 35%-a élt eddig valamilyen termék vagy szolgáltatás hálón keresztül történő vásárlásával.
A felmérést az EOS Gallup Europe készítette az európai közösség megbízásából. A mostani kutatás eredményei (30000 ezer felhasználó a 15 tagországból) szinte semmi eltérést sem mutatnak a témában 2001 júniusában végzett hasonló kutatáshoz képest.
A B2C tevékenység még mindig nincs elterjedőben az EU-ban, a válaszadók mindössze 4%-a tekinthető gyakori online vásárlónak. 16% nyilatkozott úgy, hogy alkalmanként él az online vásárlási lehetőséggel, míg 63% soha nem tett szert sem termékre, sem szolgáltatásra ilyen módon. A legmagasabb adat Nagy-Britanniából származik, ahol közel 55% vásárolt már az Internet-en keresztül a felhasználók közül.
Mindez azonban csekély vigasz ahhoz az adathoz képest, miszerint kevesebb, mint 50% vásárolt online a többi tagország internetezői közül. A szigetország a kiemelkedő 37%-ot érte el az alkalmilag vásárlók arányában is.
Összességében megállapítható, hogy a 15 ország Internet felhasználói közül csak 20% körüli azok aránya, akik állandó, vagy alkalmankénti vásárlónak tekinthetők a hálón.
Európában még mindig népszerűtlen a web-en történő vásárlás
Az eMarketers riportja szerint az EU tagországok Internet használóinak mindössze 35%-a élt eddig valamilyen termék vagy szolgáltatás hálón keresztül történő vásárlásával.