2p

Az eMarketers riportja szerint az EU tagországok Internet használóinak mindössze 35%-a élt eddig valamilyen termék vagy szolgáltatás hálón keresztül történő vásárlásával.

Az eMarketers riportja szerint az EU tagországok Internet használóinak mindössze 35%-a élt eddig valamilyen termék vagy szolgáltatás hálón keresztül történő vásárlásával.

A felmérést az EOS Gallup Europe készítette az európai közösség megbízásából. A mostani kutatás eredményei (30000 ezer felhasználó a 15 tagországból) szinte semmi eltérést sem mutatnak a témában 2001 júniusában végzett hasonló kutatáshoz képest.

A B2C tevékenység még mindig nincs elterjedőben az EU-ban, a válaszadók mindössze 4%-a tekinthető gyakori online vásárlónak. 16% nyilatkozott úgy, hogy alkalmanként él az online vásárlási lehetőséggel, míg 63% soha nem tett szert sem termékre, sem szolgáltatásra ilyen módon. A legmagasabb adat Nagy-Britanniából származik, ahol közel 55% vásárolt már az Internet-en keresztül a felhasználók közül.

Mindez azonban csekély vigasz ahhoz az adathoz képest, miszerint kevesebb, mint 50% vásárolt online a többi tagország internetezői közül. A szigetország a kiemelkedő 37%-ot érte el az alkalmilag vásárlók arányában is.

Összességében megállapítható, hogy a 15 ország Internet felhasználói közül csak 20% körüli azok aránya, akik állandó, vagy alkalmankénti vásárlónak tekinthetők a hálón.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!