A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) még 2010 márciusában írta ki a pályázatot a 28 kilométeres sztrádaszakaszra - emlékeztetett az országgyűlési képviselő, Fehérgyarmat polgármestere. A nyertes pályázó feladata a környezeti és az örökségvédelmi hatástanulmány elkészítése, valamint a környezetvédelmi engedélyek beszerzése.
Az autópályán öt csomópont, három vasúti, illetve négy csatorna feletti felüljáró fog épülni - tette hozzá Tilki Attila. Az M49-es első szakaszát a tervek szerint 2013-2014-ben adják át. Közlése szerint ezzel a pályázattal párhuzamosan már folyamatban van egy másik hatástanulmány készítése, amely az autópálya második, a magyar-román országhatárig nyomvonalának tervezéséről szól.
Arról, hogy hol lépi át a határt az M49-es ezen szakasza, még nem született konkrét döntés - hangsúlyozta a politikus. Seszták Oszkár, fideszes országgyűlési képviselő, megyei közgyűlési elnök az M3 autópálya Nyíregyházától Őrig tartó szakaszának építésével kapcsolatban elmondta: a terület átadása már tavaly megtörtént, a hideg tél az elhúzódó régészeti feltárás azonban késleltetik a kivitelezési
munkák elkezdését. A 33,8 kilométer hosszú, közel 32 milliárd forintból épülő sztrádát várhatóan ezért csak 2012 év végére adhatják át a forgalomnak.
Seszták Oszkár hozzátette: az M3-as következő, a 49-es főúttól Vásárosnaményig tartó közel 12 kilométeres szakaszának építési fázisa 2011 nyarán indul, ennek befejezési határideje szintén 2012 év vége.
A gyorsforgalmi utak fejlesztése mellett az idén több mellékutat felújítnak Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében, tizenkét útszakasz, illetve települési belterületi út rekonstrukcióját végzik el; a kivitelezés augusztusban kezdődik, a munkálatok a tervek szerint 2-4 hónapot vesznek igénybe.
MTI