A most induló show a német RTL egyik legfontosabb új programja, amely a remények szerint végre sikereket hoz a mostanában érzékeny veszteségeket elszenvedő csatornának. Új, átütő erejű műsorok híján ugyanis az adó nézettsége a 14-49 év közötti célcsoport körében a tavalyi átlagos 19 százalékról idén eddig 17,2 százalékra csökkent, írja a Financial Times Deutschland.
Mint arról a Menedzsment Fórum korábban beszámolt, a tizenegy részes sorozat során tizenkét jelölt verseng majd egymással, a fődíj 250 ezer euró (62,5 millió forint) lesz, amit a nyertes kezdőtőkeként használhat fel a vállalkozásához. A nyertes kilétéről Calmund dönt majd. A kedd este negyed kilenctől látható első részben a tizenkét versenyző virslit árul - stílszerűen - Frankfurt belvárosában.
Az RTL mindenesetre tanulni kíván a ProSieben esetéből: a rivális csatorna hasonló jellegű műsorát, a Hire or Fire-t már az első adás után levették a programról. A Big Bosst ezért a német közönséghez, illetve valósághoz adaptálták, és megfosztották amerikai jellegétől, közölte a csatorna egyik szóvivője. Az RTL emellett azért is bízik a sikerben, mivel Calmund Németországban lényegesen ismertebb, mint a Hire or Fire-ben szereplő John de Mol.
Mint azt korábban megírtuk, a Hire or Fire az alacsony nézettség miatt bukott meg. A program mindössze 950 ezer nézőt vonzott, ami 2,2 százalékos piaci részesedésnek felel meg. A reklámszempontból fontos, 14-49 éves korosztály körében is csupán hat százalékos részesedést sikerült elérnie.
Ez a fajta reality-show eddig csupán az USA-ban vívott ki nagy népszerűséget: a "Gyakornok" az amerikai NBC egyik legnézettebb műsorának számított, egy-egy adás átlagban 20 millió embert ültetett a képernyők elé.
(Menedzsment Fórum)
Ex-focivezérrel indul a német menedzser-reality
Kedden a német RTL útjára indítja Big Boss című valóságshow-ját. Az amerikai milliárdos, Donald Trump nagysikerű műsorának német verziójában Trump európai megfelelője Reiner Calmund, a Bayer Leverkusen futballklub egykori topmenedzsere lesz.