Az európai szolgáltatók komoly bevételektől esnek el azáltal, hogy indokolatlanul bonyolult és drága szolgáltatásokkal rohanják le az ügyfeleket. Ez a végkövetkeztetése a Capgemini vállalati tanácsadó intézet és az inseadi főiskola közösen végzett felmérésének, amelyet 27 mobilszolgáltató, illetve 1216 francia, svéd, nagy-britanniai és olasz mobilfelhasználó bevonásával végeztek el, számol be a Der Spiegel.
A tanulmány szerint a megkérdezetteknek csaknem fele (44 százalék) lemondana az extrákról, amennyiben ezáltal csökkennének a percdíjak. Utóbbi feltétel teljesülése esetén négy mobilosból három (79 százalék) ugyanannyit telefonálna mobilján, mint vezetékes telefonon, sőt, az ügyfelek fele akár teljes mértékben is hajlandó lenne lemondani a vezetékes telefon használatáról, és kizárólag mobilján intézné beszélgetéseit.
Szintén elgondolkodtató az az eredmény, amely szerint az előfizetős ügyfeleknek 54, a kártyás mobilosoknak pedig 78 százaléka szeretné, ha egyszerűbb és átláthatóbb lenne a szolgáltatók díjszabási rendszere.
Szakértők szerint a felmérés eredménye is alátámasztja azt a véleményt, miszerint a mobiltelefonok boomja hamarosan véget ér. A Financial Times Deutschland által idézett Strategy Analytics piackutató cég szerint míg jelenleg 30 százalékal emelkedik az eladott készülékek száma, addig a jövőben a növekedés üteme 3-8 százalékra eshet vissza.
Ennek megfelelően a mobiltelefonok piaca lassan olyan tömegpiaccá válik, amelyen a gyártóknak egyre nehezebb lesz nyereségesnek maradni, illetve a profit korábban megszokott mértékéhez közelíteni. A jövőben a gyártók kiélezett versenyére, illetve további árháborúra lehet számítani.
(Menedzsment Fórum)
Extrák helyett árcsökkenésre vágynak a mobilosok
Egy aktuális európai tanulmány szerint a mobilosok jelentős része könnyű szívvel lemondana olyan extra szolgáltatásokról, mint a digitális kamera vagy az MMS, amennyiben cserébe a szolgáltatók csökkentenék a telefonálásért felszámított díjaikat.