A Lufthansa a kelet-közép-európai régióban 1.900.757 utast szállított 2005 első három negyedévében, ami 13 százalékos emelkedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest. Magyarországon összesen 423.633 ügyfél választotta a légitársaságot, ami 3,2 százalékkal kevesebb, mint 2004 első kilenc hónapjában. A múlt havi adatok viszont megegyeznek a tavalyival: mind 2004, mind 2005 szeptemberében 57 700-an repültek a céggel. A helykihasználtság elérte a 70,8 százalékot, derül ki az mfor.hu-hoz eljuttatott közleményből.
A társaság a téli menetrendben heti 112 járatot közlekedtet a Magyarország és Németország között: Münchenbe napi 7, Frankfurtba napi 5, Düsseldorfba hétköznaponként napi 3, hétvégén pedig 1-1 járatot. Október 15-én indult az első gép Budapest és Hamburg között, ezután pedig heti 11 járat repül ezen az útvonalon. A cég az új járatoknak, valamint az új árstruktúrának köszönhetően növekedésre számít a téli menetrend érvénybe lépése után.
A Lufthansa a Budapest és Hamburg között 15 ezer forinttól, Düsseldorfba, Frankfurtba és Münchenbe 17 900 forinttól, számos más európai desztinációra pedig 23 ezer forinttól kínálja jegyeit. (Ezek az árak oda-vissza útra értendők, nem írják elő a minimális tartózkodási időt, és részvételre jogosítanak Miles & More törzsutas programban is.)
Nemzetközi szinten a Lufthansa első három negyedévét több utas és jelentősen megnövekedett ülőhely-kihasználtság jellemzi. Összesen eddig 38,8 millióan választották a vállalatot 2005-ben, ami 0,5 százalékos növekedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest. Az eladások 4,7 százalékkal növekedtek, a helykihasználtság 1,5 százalékkal 75,8 százalékra emelkedett. Utóbbi adat a cég történetében rekorderedménynek számít.
A Lufthansa Cargo az előző évhez hasonlóan 1,3 millió tonna teher- és postai küldeményt szállított. Az összkapacitás az utasszállító gépek hozzáadott kapacitásával 2,7 százalékkal nőtt, melynek eredményeként a teherszállító gépek kihasználtsága 2,2 százalékkal csökkent. Összességében a személy- és teherszállító repülőgépek helykihasználtsága 70,6 százalékra csökkent.
A vállalat 2006. január 10-től heti három járatot közlekedtet Dohába, Katar fővárosába Frankfurtból. Mint ismert, Katar a világ 10 leggazdagabb államának egyike, ott található a világ legnagyobb összefüggő földgázlelőhelye.
Menedzsment Fórum