A skandináv régió legnagyobb fapados légitársasága jöhet létre, ha - mint tervezi - az izlandi tulajdonú, de koppenhágai központú Sterling low cost légitársaság összeolvad az ugyancsak dán Maersk Airrel. Utóbbi jobbára kedvező árú charterjáratokat üzemeltet.
[ajanlo=245][igazitas=left/]A Sterling a fúzióval egy évi 5 millió utast kiszolgáló nagy fapados légitársasággá válhat, Észak-Európában a legnagyobb ilyen céggé, összesen 30 repülőgéppel. Az összeolvadás a cégek személyzetének csökkenésével is jár. A Maersk Airt birtokló Maersk hajózási társaság azért pártolja a "házasságot", mert - az élesedő légiipari versenyben - nem kíván egy légiközlekedési vállalattal bajlódni, számol be az MTI.
A Sterling Skandinávia vezető fapados légitársasága, 2003-ban 1 millió 825 ezer utast szállított, árbevétele 1 613 millió dán koronát tett ki. A társaság tulajdonosa két, a Fred Olsen-csoporthoz tartozó társaság, a Ganger Rolf ASA és a Bonheur ASA - mindkettőt jegyzik az Oslói Értéktőzsdén.
[ajanlo=105][igazitas=left/]A SkyEurope Airlines nemrég megállapodást írt alá a Sterlinggel annak érdekében, hogy nagyobb járatsűrűséget biztosíthasson a Budapest-Koppenhága útvonalon. A partneri viszony magában foglalja a közös eladásokat és a közös piackutatási tevékenységet.
A 2005. május 1-jén életbe lépett megállapodás nyomán a nyári menetrendben heti ötszöri összeköttetés jött létre mindkét légitársaság utasai számára.
Menedzsment Fórum
Fapados óriás születhet az északiak nászából
A skandináv régió legnagyobb fapados légitársasága jöhet létre, ha - mint tervezi - az izlandi tulajdonú, de koppenhágai központú Sterling low cost légitársaság összeolvad az ugyancsak dán Maersk Airrel. Utóbbi jobbára kedvező árú charterjáratokat üzemeltet.