Mint ismert, a magyar vasúttársaság március 18-án a Stadlert hirdette ki az összesen 60 villamos motorvonat szállítására, karbantartására kiírt 130 milliárd forintos pályázat nyerteseként. A második helyen végzett Bombardier március 23-án jogorvoslati kérelmet nyújtott be a KDb-hez. A cég - többek között - azzal az indokkal támadta meg a döntést, hogy a győztes Stadler Bussnang nem saját, hanem anyacége, a Stadler Rail Group mérlegadataival tett eleget a pályázaton való részvétel feltételeinek. A testület március 24-én ideiglenes intézkedéssel tiltotta meg a MÁV-nak, hogy aláírja a Stadler-Ganz Transelektro svájci-magyar konzorciummal a szerződést. A testület április 19-én tárgyalta az ügyet, majd április 22-én tíz nappal meghosszabította az eljárási határidőt.
A Menedzsment Fórum úgy tudja, hogy a Stadler - a KDb hétfői határozata ellenére - saját kockázatára tovább folytatja a magyar vasútnak szánt vonatok gyártását. A MÁV mindenesetre új ártárgyalásokba kezd mindkét féllel.
Menedzsment Fórum
Fejet hajt, de morgolódik a MÁV
Bár a MÁV Rt. tudomásul veszi a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDb) döntését, nem ért egyet az abban foglalt elmarasztaló határozatokkal. A társaság szerint a lényegi kifogások többségét elutasították, a bírság pedig csak jelképes.