Amerika legnézettebb csatornáját, a CBS televíziót és az MTV-t is birtkoló Viacom Inc. médiatömörülés kedden bejelentette: vezetősége egyhangúan arról döntött, hogy a vállalatot két különböző egységre tagolják. Az elképzelés szerint az egyik szektor a műholdas televíziózásra, a másik a kábeltelevíziós hálózatokra koncentrálna.
A Viacom kijelentette, hogy a felosztásra várhatóan 2006 első negyedévében kerül sor. A médiatömörülés jelenlegi vezérigazgatója Sumner Redstone lesz mindkét New York-i székhelyű vállalat elnöke és főrészvényese.
[ajanlo=221][igazitas=left/]A Business Week cikke szerint a CBS Corp.-nak nevezett új vállalat a CBS és UPN hálózatokat, néhány TV-csatornát, egy nagyobb rádiót és egy házon kívüli reklámcsoportot is magába foglalja. Az új CBS vállalatot Les Moonves, jelenlegi CBS-vezető, a Viacom aktuális társelnöke fogja irányítani.
A másik céghez, amely megőrzi a Viacom nevet, az MTV, a Nickelodeon, a BET, és néhány kábelhálózat, valamint a Paramount filmstúdió tartozik majd. Ezt a vállalatot Tom Freston, MTV-igazgató, a Viacom másik társelnöke vezeti majd.
A Viacom reményei szerint az MTV alapú egység a gyors növekedésre vágyó bekfektetőket fogja vonzani, míg a nagyobb osztalékra és erőteljes részvény-visszavásárlásra "utazók" az új CBS Corp. részvényire fognak "ráharapni".
A Menedzsment Fórumon korábban arról olvashattak, hogy az Adage című szaklap összeállította a világ legnagyobb médiavállalkozásainak a rangsorát. 2002-ben a vezető helyen az AOL Time Warner vállalat állt, amelynek teljes bevétele 28,63 milliárd dollár volt. A második helyre került a Viacom, 5,1 százalékos növekedéssel, 16,326 milliárd dolláros bevétellel.
Menedzsment Fórum
Feldarabolják az MTV anyavállalatát
Amerika legnézettebb csatornáját, a CBS televíziót és az MTV-t is birtokoló Viacom Inc. médiatömörülés tegnap bejelentette: vezetősége egyhangúan arról döntött, hogy a vállalatot két különböző egységre tagolják.