2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Több mint 50 százalékkal, 33 668 darabra esett a Magyarországon értékesített új autók száma az első öt hónapban az előző év azonos időszakához viszonyítva, májusban éves összehasonlításban ennél is magasabb, több mint 65 százalékos volt a visszaesés, összesen 4.581 új autót adtak el - közölte legfrissebb felmérésének adatait a Jato Dynamics nemzetközi autóipari piackutató cég szerdán.

Európában azonban már több piac is élénkült, különösen ott ahol roncsprogramot vezettek be.

Magyarországon a legnépszerűbb márka májusban is a Suzuki volt, 782 eladott gépkocsival a piac 17,07 százalékát tudhatta magáénak, noha a havi értékesítés 66 százalékkal esett az egy évvel korábbihoz képest.

A legnépszerűbb modellnek pedig a Suzuki Splash bizonyult, 298 darab értékesítésével, amely 32 százalékkal volt alacsonyabb, mint egy éve.

A legnagyobb visszaesést a Chevrolet, a Skoda és az Opel szenvedte el, 75,8, 75,7, illetve 74,11 százalékos csökkenéssel.

Piaci részesdést tekintve második helyen áll a Ford 12,7 százalékkal, harmadikon az Opel 8 százalékkal. Májusban valamennyi autómárka eladása csökkent a tavaly májusihoz képest.

A Jato felmérése szerint bár az európai eladások is visszaestek, egyes piacokon már észlelhetőek a kilábalás első jelei. A teljes európai új autó piac 13,1 százalékkal gyengébb eladási számokat produkált az év első 5 hónapjában a tavalyi év azonos időszakához képest, ezzel 2,4 százalékot javítva a múlt hónapban mért számokon. Továbbra is a Volkswagen Golf uralja a toplistát, májusban 32,1 százalékkal növelte eladásait a 2008 májusi számaihoz képest.

A piackutató cég közleménye szerint a roncsprogramok hatása különösen azokban az országokban érezhető, ahol már huzamosabb ideje futnak. A német új autó eladások jelentősen, 39,7 százalékkal növekedtek 2008 májusához képest, 20,3 százalékkal pedig a múlt hónaphoz viszonyítva.

A franciáknál is látványosan beindult a piac májusban. Áprilisban még 7,1 százalékos volt a tavaly áprilishoz mért visszaesésük, májusra a mutató azonban már 11,8 százalékos pluszt mutat 2008 májusához képest.

A Jato Consult vezetője, David di Girolamo szerint azonban  korai lenne jóslatokba bocsátkozni a roncsprogramok hosszú távú hatásait illetően, de a "mostani nehéz időkben, mikor az üzletág bármely reményt keltő szalmaszálba megkapaszkodik, igenis bizakodással tölt el minden pozitív elmozdulás."

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!