3p

Meglepő olvasmányokra bukkanhat az érdeklődő, ha nem sajnálja a fáradtságot és "leporol" néhány régebbi weblapot.

Meglepő olvasmányokra bukkanhat az érdeklődő, ha nem sajnálja a fáradtságot és "leporol" néhány régebbi weblapot.

A Deloitte and Touche tanácsadó cég ez év elején közzétett tanulmányában például az olvasható, hogy az internetes jelenléttel rendelkező kiskereskedők mintegy 70 százaléka nem rendelkezik semmiféle internetes stratégiával.

Akkoriban ezt a tanulmányt viszonylag kevesen nézegették, mindenki azzal volt elfoglalva,
hogy valamilyen e-vállalkozást alapítson.
Azok a közgazdászok sem számítottak nagyobb sikerre, akik váltig állították, hogy az e-businessre is érvényesek az alapvető gazdasági törvényszerűségek.

A Deloitte and Touche 400 hagyományos és e-vállalkozást vizsgáló tanulmánya hangsúlyozza, hogy akik megfelelő stratégiát dolgoztak ki és képesek voltak integrálni az e-kereskedelmet és egyéb kereskedelmi csatornáikkal jelentősen meg tudták előzni versenytársaikat. Mindezzel éles ellentétben áll azzal, hogy a vizsgált cégek 70 százaléka nem rendelkezik olyan rendszerrel, mely képes volna automatikusan integrálni a webes megrendeléseket és azok teljesítését. A tanulmány arról is beszámol, hogy a legtöbb vállalkozásban nincs e-kereskedelmi vezető, sőt, a megkérdezett vállalkozások 50 százalékánál egyáltalán nincs semmiféle az e-kereskedelemért felelős vezető.

Az Új Gazdaság egyik legismertebb piackutató cége, a Forrester Research az elmúlt évben számos optimista előrejelzést adott közre. Ugyanakkor már az év elején felhívták a figyelmet arra, hogy bár számos vállalatnál önálló e-commerce csoport alakult, legtöbbjüknél hiányzik a pénzügyi megalapozottság, elszámoltathatóság és a megfelelő szervezeti háttér.

"Az igai web-kiskereskedőknek többet kell tudnia, mint egyszerűen mindent mindenkinek eladni." Seema Williams B2C piacelemző szintén már az év elején felhívta a figyelmet az egymással párhuzamosan működő, többcsatornás értékesítés jelentőségére.

Az áprilisig, a NASDAQ tőzsde összeomlásáig tartó e-business láz után manapság egy anti-dotcom hisztéria tanúi lehetünk. Ugyanazok az újságírók, "szakértők", akik nemrég még azt bizonygatták, hogy az Új Gazdaságra nem érvényesek a korábbi szabályok, a növekedés végtelen, az internetes cégek száma korlátlanul szaporítható, ma előszeretettel cikkeznek a dot-com vállalkozások csődjéről. Nagy hiba volna azonban pánikba esni a vészharangok folyamatos kongatásának hatására. Inkább el kéne olvasni azokat az elemzéseket, interjúkat, melyekre az év elei cégalapítási rohamban nem jutott idő.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!