2000. december 6. 11:00

Meglepő olvasmányokra bukkanhat az érdeklődő, ha nem sajnálja a fáradtságot és "leporol" néhány régebbi weblapot.

Meglepő olvasmányokra bukkanhat az érdeklődő, ha nem sajnálja a fáradtságot és "leporol" néhány régebbi weblapot.

A Deloitte and Touche tanácsadó cég ez év elején közzétett tanulmányában például az olvasható, hogy az internetes jelenléttel rendelkező kiskereskedők mintegy 70 százaléka nem rendelkezik semmiféle internetes stratégiával.

Akkoriban ezt a tanulmányt viszonylag kevesen nézegették, mindenki azzal volt elfoglalva,
hogy valamilyen e-vállalkozást alapítson.
Azok a közgazdászok sem számítottak nagyobb sikerre, akik váltig állították, hogy az e-businessre is érvényesek az alapvető gazdasági törvényszerűségek.

A Deloitte and Touche 400 hagyományos és e-vállalkozást vizsgáló tanulmánya hangsúlyozza, hogy akik megfelelő stratégiát dolgoztak ki és képesek voltak integrálni az e-kereskedelmet és egyéb kereskedelmi csatornáikkal jelentősen meg tudták előzni versenytársaikat. Mindezzel éles ellentétben áll azzal, hogy a vizsgált cégek 70 százaléka nem rendelkezik olyan rendszerrel, mely képes volna automatikusan integrálni a webes megrendeléseket és azok teljesítését. A tanulmány arról is beszámol, hogy a legtöbb vállalkozásban nincs e-kereskedelmi vezető, sőt, a megkérdezett vállalkozások 50 százalékánál egyáltalán nincs semmiféle az e-kereskedelemért felelős vezető.

Az Új Gazdaság egyik legismertebb piackutató cége, a Forrester Research az elmúlt évben számos optimista előrejelzést adott közre. Ugyanakkor már az év elején felhívták a figyelmet arra, hogy bár számos vállalatnál önálló e-commerce csoport alakult, legtöbbjüknél hiányzik a pénzügyi megalapozottság, elszámoltathatóság és a megfelelő szervezeti háttér.

"Az igai web-kiskereskedőknek többet kell tudnia, mint egyszerűen mindent mindenkinek eladni." Seema Williams B2C piacelemző szintén már az év elején felhívta a figyelmet az egymással párhuzamosan működő, többcsatornás értékesítés jelentőségére.

Az áprilisig, a NASDAQ tőzsde összeomlásáig tartó e-business láz után manapság egy anti-dotcom hisztéria tanúi lehetünk. Ugyanazok az újságírók, "szakértők", akik nemrég még azt bizonygatták, hogy az Új Gazdaságra nem érvényesek a korábbi szabályok, a növekedés végtelen, az internetes cégek száma korlátlanul szaporítható, ma előszeretettel cikkeznek a dot-com vállalkozások csődjéről. Nagy hiba volna azonban pánikba esni a vészharangok folyamatos kongatásának hatására. Inkább el kéne olvasni azokat az elemzéseket, interjúkat, melyekre az év elei cégalapítási rohamban nem jutott idő.

Az Ön bizalma a mi tőkénk

Az mfor.hu hiteles, megbízható és egyedi információt kínál, most, a válság alatt, és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes hírekkel es elemzésekkel segítjük a mindennapi tájékozódást, a gazdasági döntéseket. Ez rengeteg időt, utánajárást, ellenőrzést igényel, ami sok pénzbe is kerül - ezért kérjük az Ön segítségét. Kérjük, TÁMOGASSA a független, tényeken alapuló minőségi újságírást, a klasszikus független angolszász újságírói hagyomány folytatását, ahol a tények és a vélemények nem keverednek.