A Főpolgármesteri Hivatal Sajtóirodájának augusztusi közleménye szerint nyolc pályázó volt a metrószerelvény beszerzésére kiírt közbeszerzési pályázatra. A BKV október 14-én közölte, hogy közülük hat cég bizonyult ajánlattételre alkalmasnak - közli az MTI.
Az előre rögzített értékelési szempontok alapján a 6 cég közül az 5 legjobb kapott meghívást ajánlattételre. A döntés szerint ajánlattételre alkalmas: a német-magyar Bombardier Budapest Metró Konzorcium, a Budapest Metropolis Konzorcium (Konzorciumvezető: ALSTOM Transport S.A. (francia), tag: Ganz Transelektro Közlekedési Rt. (magyar)), a dél-koreai Hanwha-Rotem Vegyesvállalat, az orosz Metrowagonmash, valamint a német Siemens AG.
A részvételi felhívás az Európai Unió hivatalos lapjában június 16-án, a Közbeszerzési Értesítőben pedig június 24-én jelent meg. A beszerzés tárgya a 2-es metróvonalra 22, a 4-es vonalra pedig 15 szerelvény, valamint további 7 metrószerelvény opciós beszerzése a 4-es metróvonal második szakaszára.
Ahogy a Menedzsment Fórum már korábban megírta, az új, egyterű szerelvények várhatóan 2009-től szállítanak majd utasokat a 2-es és a jelenleg még épülő 4-es metró vonalán. A szerződést legkésőbb 2006 tavaszán kell megkötni ahhoz, hogy a vonal első szakaszának 2009 végére tervezett üzembe helyezéséhez a szerelvények időben megérkezhessenek. A szerződés a 4-es metró második szakaszához további 7 szerelvény opciós beszerzésére is kiterjed majd.
A beszerzések értékének pontos nagyságát eddig még nem közölték, de korábban a DBR Metró igazgatója, Gulyás László az MTI-nek annyit elmondott, hogy az több tíz milliárd forintot tesz ki. A 4-es metró szerelvényeinek finanszírozásában a főváros mellett az állam is részt vesz és a beszerzéseket részben az Európai Beruházási Bank (EIB hitelkeretéből) fizetik.