2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Közbeszerzési Döntőbizottság (KDb) felfüggesztette a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) metrószerelvény beszerzésére kiírt közbeszerzési pályázatát. Az ideiglenes intézkedést azt követően hozták meg, hogy a spanyol Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) jogorvoslati kérelmet nyújtott be a döntőbizottsághoz a BKV közbeszerzési eljárása ügyében.

A Főpolgármesteri Hivatal Sajtóirodájának augusztusi közleménye szerint nyolc pályázó volt a metrószerelvény beszerzésére kiírt közbeszerzési pályázatra. A BKV október 14-én közölte, hogy közülük hat cég bizonyult ajánlattételre alkalmasnak - közli az MTI.

Az előre rögzített értékelési szempontok alapján a 6 cég közül az 5 legjobb kapott meghívást ajánlattételre. A döntés szerint ajánlattételre alkalmas: a német-magyar Bombardier Budapest Metró Konzorcium, a Budapest Metropolis Konzorcium (Konzorciumvezető: ALSTOM Transport S.A. (francia), tag: Ganz Transelektro Közlekedési Rt. (magyar)), a dél-koreai Hanwha-Rotem Vegyesvállalat, az orosz Metrowagonmash, valamint a német Siemens AG.

A részvételi felhívás az Európai Unió hivatalos lapjában június 16-án, a Közbeszerzési Értesítőben pedig június 24-én jelent meg. A beszerzés tárgya a 2-es metróvonalra 22, a 4-es vonalra pedig 15 szerelvény, valamint további 7 metrószerelvény opciós beszerzése a 4-es metróvonal második szakaszára.

Ahogy a Menedzsment Fórum már korábban megírta, az új, egyterű szerelvények várhatóan 2009-től szállítanak majd utasokat a 2-es és a jelenleg még épülő 4-es metró vonalán. A szerződést legkésőbb 2006 tavaszán kell megkötni ahhoz, hogy a vonal első szakaszának 2009 végére tervezett üzembe helyezéséhez a szerelvények időben megérkezhessenek. A szerződés a 4-es metró második szakaszához további 7 szerelvény opciós beszerzésére is kiterjed majd.

A beszerzések értékének pontos nagyságát eddig még nem közölték, de korábban a DBR Metró igazgatója, Gulyás László az MTI-nek annyit elmondott, hogy az több tíz milliárd forintot tesz ki. A 4-es metró szerelvényeinek finanszírozásában a főváros mellett az állam is részt vesz és a beszerzéseket részben az Európai Beruházási Bank (EIB hitelkeretéből) fizetik.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!