[ajanlo=245][igazitas=left/]Az internetes vásárlás iránt az érdeklődés folyamatosan nő, jelzi ezt, hogy a működését tavaly felfüggesztő Fotexnet a jövő héten elindítja új portálját. A weboldalon egyelőre 32, a megjelenési lehetőségért havonta fizető partner kínálata lesz elérhető, amelyek maguk gondoskodnak a megvásárolt termékek kiszállításáról is.
Az 1998-ban létrehozott Depo.hu látogatottsága is folyamatosan nő, a tavalyi napi 12 ezer egyedi látogatószám év végére elérheti a 15 ezret. A portálon jelenleg közel 120 cég jelenik meg szórakoztatóelektronikai és számítástechnikai eszközöket kínálva. A tavaly 450 millió forintos bevételt elérő eBolt internetes áruháznál erre az évre harmincszázalékos forgalombővüléssel számolnak. A gyors fejlődéshez hozzájárult, hogy sikerült megállapodniuk új beszállítókkal.
A tavalyi év első feléhez képest negyven százalékkal nőtt a G'Roby Netshop Kft. forgalma az első hat hónapban. Az élelmiszereket és vegyi árukat forgalmazó hagyományos üzletlánc webes részlege tavaly ötszázmillió forintos bevételt ért el. Erre az évre előzetesen 600-700 millió forint körüli forgalommal számolnak.
A magyar online kiskereskedelmi piac már külföldi cégek érdeklődését is felkeltette. Internetes áruház indítását tervezi Magyarországon az egyik meghatározó cseh online kiskereskedelmi csoport, az Internet Mall is. A 2000-ben alapított, Csehországban 17 webáruházat működtető társaság várhatóan karácsony előtt megnyitja itthon elektronikai termékeket árusító webboltját, írja a Világgazdaság.
Menedzsment Fórum
Felfutóban a hazai webáruházak
Az év első felében a 30-40 százalékot is elérte a forgalom növekedése a legnagyobb hazai webáruházaknál - tudta meg a Világgazdaság. Az online vásárlók körében 2003-ban még a férfiak domináltak, ma a nők aránya hetven százalékos.