2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Jelentős fejlődés előtt áll a média- és szórakoztatóipar: az ágazat növekedése jóval gyorsabb lesz az évtized második felében. A PriceWaterhouseCoopers tanulmánya szerint a piac Kínában és Indiában bővül a leggyorsabb ütemben. Az egyes termékeket tekintve a videojátékok kereslete nő a legjobban, piacuk megkétszereződhet 2009-ig.

A PwC elemzői szerint a média és a szórakoztatóipar éves árbevétele elérheti az 1,8 billió dollárt 2009-ben. Változatlanul az Egyesült Államok lesz a legnagyobb piac, 690 milliárd dolláros bevétellel évente, a növekedési ütem azonban a többi régióhoz képest itt szerényebb, 5,6 százalék körüli lesz.

A leggyorsabban - várhatóan évi 12 százalékkal - a dél-kelet-ázsiai piac fog bővülni, elsősorban Kína és India erőteljesen növekvő keresletének köszönhetően. Ebben a térségben 2009-ben 432 milliárd dolláros forgalom várható - írja az MTI.

[ajanlo=538][igazitas=right/]Az elemzés szerint világszerte a leggyorsabban a videojátékok piaca fog bővülni az új játékkonzolok megjelenésével: az árbevétel megkétszereződhet, a jelenlegi 25 milliárd dollárról 55 milliárdra. Jelentősen bővül az online szolgáltatások, a vezeték nélküli internet és az online hirdetések piaca is.

Ezzel szemben az írott sajtó számíthat a legkisebb növekedésre: itt évente 3,3 százalékos bővülés várható, 2009-ben a bevétel világszerte 202 milliárd dollár körül alakulhat. A PwC szakértői szerint az írott sajtó elsősorban az apróhirdetések, illetve a bulvárlapok miatt számíthat növekedésre, általában azonban folyamatosan tért veszít az internettel és a televízióval szemben.

A hirdetéseket tekintve az internet esetében lesz a leggyorsabb az árbevétel-növekedés, évi 16 százalék a következő öt esztendőben. A globálisan 477 milliárd dollárt kitevő hirdetési piacból a legnagyobb részt mégis a televízió tudhatja magáénak, 186 milliárdot, az internetre 32 milliárd jut.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!