A PwC elemzői szerint a média és a szórakoztatóipar éves árbevétele elérheti az 1,8 billió dollárt 2009-ben. Változatlanul az Egyesült Államok lesz a legnagyobb piac, 690 milliárd dolláros bevétellel évente, a növekedési ütem azonban a többi régióhoz képest itt szerényebb, 5,6 százalék körüli lesz.
A leggyorsabban - várhatóan évi 12 százalékkal - a dél-kelet-ázsiai piac fog bővülni, elsősorban Kína és India erőteljesen növekvő keresletének köszönhetően. Ebben a térségben 2009-ben 432 milliárd dolláros forgalom várható - írja az MTI.
[ajanlo=538][igazitas=right/]Az elemzés szerint világszerte a leggyorsabban a videojátékok piaca fog bővülni az új játékkonzolok megjelenésével: az árbevétel megkétszereződhet, a jelenlegi 25 milliárd dollárról 55 milliárdra. Jelentősen bővül az online szolgáltatások, a vezeték nélküli internet és az online hirdetések piaca is.
Ezzel szemben az írott sajtó számíthat a legkisebb növekedésre: itt évente 3,3 százalékos bővülés várható, 2009-ben a bevétel világszerte 202 milliárd dollár körül alakulhat. A PwC szakértői szerint az írott sajtó elsősorban az apróhirdetések, illetve a bulvárlapok miatt számíthat növekedésre, általában azonban folyamatosan tért veszít az internettel és a televízióval szemben.
A hirdetéseket tekintve az internet esetében lesz a leggyorsabb az árbevétel-növekedés, évi 16 százalék a következő öt esztendőben. A globálisan 477 milliárd dollárt kitevő hirdetési piacból a legnagyobb részt mégis a televízió tudhatja magáénak, 186 milliárdot, az internetre 32 milliárd jut.