Az amerikai AT&T telekom cég volt az első, mely a világhálón - mára kissé elavult, de régen divatos nevén az információs szupersztrádán - reklámozta magát. Merésznek tűnt ez a lépés, mivel semmi biztosíték nem volt arra akkoriban, hogy a hirdetés eljut egy nagyobb célközönséghez, írja a BBC Online.
Az elmúlt tíz évben hihetetlen sebességgel bővült az internet közönsége, és ezzel párhuzamosan a letöltési sebesség is megnövekedett. A felhasználók körének növekedésével egyre többen követték az AT&T példáját, és választották hirdetési felületnek a világhálót.
Jelenleg a PricewaterhouseCoopers és az Interactive Advertising Bureau (IAB) adatai szerint a brit reklámipar legdinamikusabban fejlődő területe az online marketing: a tavalyi évben ez a szegmens 40 százalékos fejlődést ért el, és teljes bevétele 2004-ben elérte az 500 millió fontot, azaz 174 milliárd forintot. A webreklám bevételének egyre nagyobb hányada - jelenleg 40 százaléka - származik a szponzorált keresésből, miközben a bannerekből származó nyereség egyre inkább csökken. A BBC Online cikke szerint a brit szakértők a fejlődés ellenére úgy vélik, egyelőre nem jósolható meg, mikor éri el jelentőségben az online marketing a televíziós- vagy mozireklámot.
(Menedzsment Fórum)
Félmilliárd font bevételnél tart az online marketing
A héten ünnepli tizedik születésnapját az internetes reklám. Először 1994 késő októberén jelent meg az első hirdetés, mely az akkor még igen kicsi online közösséget célozta meg.