2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A héten ünnepli tizedik születésnapját az internetes reklám. Először 1994 késő októberén jelent meg az első hirdetés, mely az akkor még igen kicsi online közösséget célozta meg.

Az amerikai AT&T telekom cég volt az első, mely a világhálón - mára kissé elavult, de régen divatos nevén az információs szupersztrádán - reklámozta magát. Merésznek tűnt ez a lépés, mivel semmi biztosíték nem volt arra akkoriban, hogy a hirdetés eljut egy nagyobb célközönséghez, írja a BBC Online.

Az elmúlt tíz évben hihetetlen sebességgel bővült az internet közönsége, és ezzel párhuzamosan a letöltési sebesség is megnövekedett. A felhasználók körének növekedésével egyre többen követték az AT&T példáját, és választották hirdetési felületnek a világhálót.

Jelenleg a PricewaterhouseCoopers és az Interactive Advertising Bureau (IAB) adatai szerint a brit reklámipar legdinamikusabban fejlődő területe az online marketing: a tavalyi évben ez a szegmens 40 százalékos fejlődést ért el, és teljes bevétele 2004-ben elérte az 500 millió fontot, azaz 174 milliárd forintot. A webreklám bevételének egyre nagyobb hányada - jelenleg 40 százaléka - származik a szponzorált keresésből, miközben a bannerekből származó nyereség egyre inkább csökken. A BBC Online cikke szerint a brit szakértők a fejlődés ellenére úgy vélik, egyelőre nem jósolható meg, mikor éri el jelentőségben az online marketing a televíziós- vagy mozireklámot.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!