A szállodák kisebb-nagyobb bakijaiból évente félmilliárd dolláros káruk származik a nagyvállalatoknak az Egyesült Államokban. Míg a fogyasztásból eredő eltérésekre általában fény derül, a magasabb szobaárak észrevétlenül maradnak.
[ajanlo=286][igazitas=left/]Évente fél milliárd dollárral rövidítik meg az üzleti ügyben utazókat a szállodák, derül ki az amerikai szállodai tanácsadó cég (Corporate Lodging Consultant) felméréséből. Az üzletemberek nem egy-egy alkalommal, hanem folyamatosan fizetnek jóval többet, mint amit vállalatuk kialkudott az adott szállodaláncnál.
Az eltérés a nagyobb ügyfelek esetében éves szinten 11,6 százalék volt, ami éjszakánként 11,35 dollárral (2300 forint) jelentett magasabb összeget. A vállalatok kára így éves szinten eléri az 500 millió dollárt.
A túlszámlázás eléggé általános, erősítette meg a nem mindennapi kijelentést az American Express Business Travel (AEBT) is, mely a Fortune 500-as lista legnagyobb vállalatait utaztatja. A cégen belül végzett tavalyi felmérés szerint 56 százalékos volt az eltérés az ügyfél számára kialkudott és a ténylegesen fizetett összeg között. A legtöbb baki a szállodák javára történt.
Az amerikai szállodaszövetség (American Hotel & Lodging Association) véleménye szerint kizárható, hogy visszajáró ügyfeleiknél direkt vétettek volna hibát a szállodák, mivel így egyaránt kockára teszik szerződésüket és jó hírüket is. Bakik minden üzletágban előfordulnak, s ez alól a szállodaipar sem kivétel. Ezt a tanácsadócég és az AEBT is megerősítette. Általában a portán ütöttek be rossz árat, amit egy körültekintő ellenőrzéssel minden esetben a helyszínen ki lehetne javítani, így a tanácsadó cég a számlák tüzetes átvizsgálására szólít fel mindenkit. Az utazók észre sem veszik vagy szemet hunynak a kisebb eltérések felett, és továbbítják a számlát vállalatuk pénzügyi osztályára abban a reményben, hogy titokban marad a néhány dolláros különbség.
A pénzügyi osztályok sasszemű alkalmazottai a szállodai számlákon főként az elfogyasztott italok és igénybe vett szolgáltatások után kutatnak, mivel egyik vállalat sem akarja dolgozói privát fogyasztását vagy a kódolt televízió csatornát fizetni. Így a szállodai szoba túlfizetése általában nem kerül napvilágra. Az egyik vállalat esetében 21 alkalommal nem derült ki, hogy a kialkudott 39 dolláros összeg helyett 51 dollárt számláznak.
A folyamatosan úton lévő üzletemberek legtöbbje nem szeret a számlával bíbelődni, s fejfájást okoz számukra a reklamálás is, bár a fogyasztást általában ellenőrzik. A magyarázkodás vagy az ártatlanság bizonyítása azonban néha igen nagy problémát jelenthet a gyanútlan utazónak. Az egyik üzletember beszámolója szerint a szálloda 15 dollárt (3000 forint) akart megfizettetni vele egy üveg ásványvízért, amit az illető a hűtőszekrényben csak megemelt. Az érzékelő rendszer azonban a mozdulattól beindult és automatikusan ráterhelte a szobára a nemlétező fogyasztást.
Menedzsment Fórum
Félmilliárddal rövidítik meg a szállodák a cégeket
A szállodák kisebb-nagyobb bakijaiból évente félmilliárd dolláros káruk származik a nagyvállalatoknak. Míg a fogyasztásból eredő eltérésekre általában fény derül, a magasabb szobaárak észrevétlenül maradnak.