3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A szállodák kisebb-nagyobb bakijaiból évente félmilliárd dolláros káruk származik a nagyvállalatoknak. Míg a fogyasztásból eredő eltérésekre általában fény derül, a magasabb szobaárak észrevétlenül maradnak.

A szállodák kisebb-nagyobb bakijaiból évente félmilliárd dolláros káruk származik a nagyvállalatoknak az Egyesült Államokban. Míg a fogyasztásból eredő eltérésekre általában fény derül, a magasabb szobaárak észrevétlenül maradnak.

[ajanlo=286][igazitas=left/]Évente fél milliárd dollárral rövidítik meg az üzleti ügyben utazókat a szállodák, derül ki az amerikai szállodai tanácsadó cég (Corporate Lodging Consultant) felméréséből. Az üzletemberek nem egy-egy alkalommal, hanem folyamatosan fizetnek jóval többet, mint amit vállalatuk kialkudott az adott szállodaláncnál.

Az eltérés a nagyobb ügyfelek esetében éves szinten 11,6 százalék volt, ami éjszakánként 11,35 dollárral (2300 forint) jelentett magasabb összeget. A vállalatok kára így éves szinten eléri az 500 millió dollárt.

A túlszámlázás eléggé általános, erősítette meg a nem mindennapi kijelentést az American Express Business Travel (AEBT) is, mely a Fortune 500-as lista legnagyobb vállalatait utaztatja. A cégen belül végzett tavalyi felmérés szerint 56 százalékos volt az eltérés az ügyfél számára kialkudott és a ténylegesen fizetett összeg között. A legtöbb baki a szállodák javára történt.

Az amerikai szállodaszövetség (American Hotel & Lodging Association) véleménye szerint kizárható, hogy visszajáró ügyfeleiknél direkt vétettek volna hibát a szállodák, mivel így egyaránt kockára teszik szerződésüket és jó hírüket is. Bakik minden üzletágban előfordulnak, s ez alól a szállodaipar sem kivétel. Ezt a tanácsadócég és az AEBT is megerősítette. Általában a portán ütöttek be rossz árat, amit egy körültekintő ellenőrzéssel minden esetben a helyszínen ki lehetne javítani, így a tanácsadó cég a számlák tüzetes átvizsgálására szólít fel mindenkit. Az utazók észre sem veszik vagy szemet hunynak a kisebb eltérések felett, és továbbítják a számlát vállalatuk pénzügyi osztályára abban a reményben, hogy titokban marad a néhány dolláros különbség.

A pénzügyi osztályok sasszemű alkalmazottai a szállodai számlákon főként az elfogyasztott italok és igénybe vett szolgáltatások után kutatnak, mivel egyik vállalat sem akarja dolgozói privát fogyasztását vagy a kódolt televízió csatornát fizetni. Így a szállodai szoba túlfizetése általában nem kerül napvilágra. Az egyik vállalat esetében 21 alkalommal nem derült ki, hogy a kialkudott 39 dolláros összeg helyett 51 dollárt számláznak.

A folyamatosan úton lévő üzletemberek legtöbbje nem szeret a számlával bíbelődni, s fejfájást okoz számukra a reklamálás is, bár a fogyasztást általában ellenőrzik. A magyarázkodás vagy az ártatlanság bizonyítása azonban néha igen nagy problémát jelenthet a gyanútlan utazónak. Az egyik üzletember beszámolója szerint a szálloda 15 dollárt (3000 forint) akart megfizettetni vele egy üveg ásványvízért, amit az illető a hűtőszekrényben csak megemelt. Az érzékelő rendszer azonban a mozdulattól beindult és automatikusan ráterhelte a szobára a nemlétező fogyasztást.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!