2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A magyar online piac gyors ütemben növekszik és egyre vonzóbb a befektetők számára. Legalábbis erre lehet következtetni egyes nemrégiben történt tulajdonosváltásokból és online piaci költésekből. Többek szerint az online média fejlődésének legfőbb kárvallottja a nyomtatott sajtó. Írásunkban megpróbáljuk feltérképezni a vezető online médiumok és tulajdonosaik körét.

Más szakemberek véleménye szerint akár 50 százalékkal is növekedhet idén a magyarországi online reklámpiac, így az túllépheti az 5 milliárd forintos határt. Mester Sándor, az [origo] értékesítési igazgatója lapunknak elmondta: a 2004 óta negyedévenként publikált Magyar Online Hirdetési Index (MOHI) adatai szerint az online hirdetési szegmens tavaly több mint 50 százalékkal növekedett. (A MOHI 8 online kiadó, a Habostorta, a Házipatika.com, az Index, a Napi Online, a Portfolio.hu, a Ringier Online, a Sanoma Online, a T-Online-[origo] összesített, médiánál maradó hirdetésbevételi adataiból jön létre.)

Mester szerint 2005-ben a 2004-es növekedésnél valamivel lassabb, 35-40 százalék körüli bővülés várható a online hirdetési piacon. A folyamatos és nagy tempójú bővülés annak köszönhető, hogy a hirdetők egyre inkább kezdik felismerni és kiaknázni az online marketingben rejlő, más médiumokhoz képest egyedinek mondható lehetőségeket (pontos targetálhatóság, rendkívüli hatékonyság.

Online reklámzabálók

A Pricewaterhouse Coopers felmérése szerint az Egyesült Államokban 2004-ben 33 százalékkal 9,6 milliárd dollárra (7,49 milliárd euró) emelkedett az online hirdetésekre fordított összeg. A kereső portálok kulcsszavas kereséseire ennek 40 százalékát fordították a hirdetők az előző évi 35 százalékos részarány után.

Az Egyesült Királyságban 2004-ben a hirdetők összesen 653,3 millió fontot költöttek internetes reklámra, ami 60 százalékkal több az egy évvel korábbi 407,8 millió fontnál. Az online hirdetések 3,9 százalékot haraptak ki a reklámtortából, ami most először nagyobb, mint a rádióreklámok 3,8 százalékos részesedése.

Az internet mint hirdetési felület növekvő népszerűsége nagyobb távlatból még szembetűnőbb: 2000 óta az online reklámköltés az Egyesült Királyságban megnégyszereződött. Az adatokat közreadó Interactive Advertising Bureau szerint a tendencia hátterében az áll, hogy egyre több háztartásban van már szélessávú internetkapcsolat.


Tunyogi Henrik

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!