A korábbi sajtóértesülésekkel összhangban a Wal-Mart mintegy 67,5 milliárd jent fog a japán cégbe fektetni, ezen felül a Seiyu bankja, a Mizuho Corporate Bank és más befektetők is friss tőkét áramoltatnak majd a küszködő hálózat vérkeringésébe - közli a Reuters.
A Wal-Mart eddig is közeli kapcsolatokat ápolt a Seiyuval (a bejelentés előtt is birtokolta annak 42 százalékát), amely az amerikai cég japán terjeszkedésének kulcsa. A hírhedten szeszélyes és válogatós fogyasztók és az igen bonyolult elosztási szisztéma több külföldi kereskedőcéget is elriasztottak már, beleértve a világ harmadik legnagyobbját, a francia Carrefourt is.
A Seiyu - amely Japán negyedik legnagyobb áruházlánca - eddig sikertelenül próbálta az Egyesült Államokban jól bevált értékesítési stratégiát alkalmazni, s augusztusban veszteséggel zárta a félévet. A cég immár negyedik éve folyamatosan csődközelben van. Noriyuki Watanabe, a vállalat vezérigazgatója üdvözölte a tőkeemelést, aminek segítségével a cég immár költhet új boltokra, valamint IT- és elosztórendszerekre.
A Wal-Mart az utóbbi időben heves terjeszkedésbe kezdett, október elsejei hatállyal például új kézbe került a magyar Cora-lánc, s a cég egyes alkalmazottjai úgy tudják, hogy az amerikai vállalat lehet a vevő. A kereskedelmi óriás ezenkívül - a divatvilágból szerezhető nagyobb részesedés reményében - a Tommy Hilfiger felvásárlását is fontolgatja. Noha a nehézségekkel küzdő divatcég épphogy életben tud maradni, a Wal-Mart számára az előkelőbb fogyasztók meghódításának kulcsa lehet. A társaság így eredményesebben vehetné fel a versenyt a Target Stores-zal, amely a Mossimo, a Merona és az Isaac márkák tulajdonosa - írta korábban az mfor.hu.