2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A világ legnagyobb kiskereskedelmi hálózata, a Wal-Mart Stores Inc. többségi tulajdont vásárol a japán Seiyuban egy 115 milliárd jen (egymilliárd dollár) összértékű kisegítési program keretében. Ezzel az amerikai óriás tovább terjeszkedik a túltelített és szeszélyes japán piacon.

A korábbi sajtóértesülésekkel összhangban a Wal-Mart mintegy 67,5 milliárd jent fog a japán cégbe fektetni, ezen felül a Seiyu bankja, a Mizuho Corporate Bank és más befektetők is friss tőkét áramoltatnak majd a küszködő hálózat vérkeringésébe - közli a Reuters.

A Wal-Mart eddig is közeli kapcsolatokat ápolt a Seiyuval (a bejelentés előtt is birtokolta annak 42 százalékát), amely az amerikai cég japán terjeszkedésének kulcsa. A hírhedten szeszélyes és válogatós fogyasztók és az igen bonyolult elosztási szisztéma több külföldi kereskedőcéget is elriasztottak már, beleértve a világ harmadik legnagyobbját, a francia Carrefourt is.

A Seiyu - amely Japán negyedik legnagyobb áruházlánca - eddig sikertelenül próbálta az Egyesült Államokban jól bevált értékesítési stratégiát alkalmazni, s augusztusban veszteséggel zárta a félévet. A cég immár negyedik éve folyamatosan csődközelben van. Noriyuki Watanabe, a vállalat vezérigazgatója üdvözölte a tőkeemelést, aminek segítségével a cég immár költhet új boltokra, valamint IT- és elosztórendszerekre.

A Wal-Mart az utóbbi időben heves terjeszkedésbe kezdett, október elsejei hatállyal például új kézbe került a magyar Cora-lánc, s a cég egyes alkalmazottjai úgy tudják, hogy az amerikai vállalat lehet a vevő. A kereskedelmi óriás ezenkívül - a divatvilágból szerezhető nagyobb részesedés reményében - a Tommy Hilfiger felvásárlását is fontolgatja. Noha a nehézségekkel küzdő divatcég épphogy életben tud maradni, a Wal-Mart számára az előkelőbb fogyasztók meghódításának kulcsa lehet. A társaság így eredményesebben vehetné fel a versenyt a Target Stores-zal, amely a Mossimo, a Merona és az Isaac márkák tulajdonosa - írta korábban az mfor.hu.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!