Az első szabadidőprogramokat is kínáló kereskedelmi szolgáltatók érezhető változásokat eredményeztek azokon a környékeken, ahol megjelentek - olvasható az Evenimentul Zilei című román napilapban. Ezekben a korábban csendes kerületekben ugyanis egyre több irodaház, illetve más profilú üzlet is épül. A Carrefour hipermarket például az egyik egyetemi campus jellegű városrészt kifejezetten kereskedelmi központtá alakította át. Ide épített ugyanis később a Media Galaxy és a Bricostore is üzletet.
A legjelentősebb változásokat a láncok megjelenése az ingatlanárakban hozta. Ugyanis a lakásárak 1993-1994-ben jelentkező első nagy boomja épp a hipermarketek megjelenéséhez vezethető vissza. Egy év alatt megduplázódtak az árak az érintett régiókban, ahol csaknem annyi pénzért lehetett ingatlant venni, mint a főváros "szívében".
"Egy kiterjedt alapterületű kereskedelmi központ megjelenése befolyásolja a környékbeli lakások árát. Ezek általában 10-20 százalákkal dráglunak, pusztán azért, mert közel esnek a hipermarkethez" - közölte az egyik ingatlanos cég vezetője. Hozzátette: az áremelkedésekből rendszerint a spekulánsok húzzák a legnagyobb hasznot, akik már akkor felvásárolnak minden eladó lakást, amikor a befektetők még csak tervezik az üzlet építését.