Nem lehet tovább bővíteni
[ajanlo=438][igazitas=right/]A kihívásokra adandó válaszokat tekintve az már biztos, hogy Ferihegy 1 nem bővíthető, és a 2A és 2B terminálon sem lehetséges jelentős területnövelés. A következő lépés a 2C terminál megépítése lehet: az erre vonatkozó megvalósíthatósági tanulmány és technológiai tanulmányterv elkészítésére már meg is hirdettek egy nemzetközi pályázatot, eredmény ősszel várható. A 2/C megépítése mintegy 40-50 milliárd forintot emészthet fel. Fórika Ibolya kommunikációs igazgató korábbi közlése szerint Ferihegy fejlesztési igénye az elkövetkező években összességében 200 milliárd forint is lehet.
A növekedési tendenciák alapján a repülőtér 2008-2009-re érheti el az évi 10 milliós utasszámot, így addigra el kellene készülnie a 2/C-nek. Ferihegy ugyanis jelenleg maximum évi 8 millió ember fogadására képes.
[ajanlo=64][igazitas=left/]Az utasszám várható növekedése miatt 2015-2020-ra megvalósulhat a Ferihegy 3-as terminál is, a két kifutópálya között, az irányító torony Budapest felöli oldalán, mondta korábban Németh Antal, a Budapest Airport (BA) Rt. fejlesztési igazgatója.
Igaz, mindez egyelőre csupán távoli vízió. A megrögzötten gyakorlatorientált utasok most megelégednének azzal is, ha Ferihegy 1 megnyitása nyomán rövidülnének a sorok, és minél gyorsabban juthatnának fel gépükre.
Wéber Balázs
Menedzsment Fórum